sunnuntai 15. lokakuuta 2017

Viikkojen 40 ja 41 treenit

Koska aika on nykyään niin kortilla, ajattelin pistää treenikatsauksiin kahden viikon treenit. Lisäksi olen aika heikosti ehtinyt liikkumaan viimeisen kuukauden aikana. Eniten harmittaa, etten ole päässyt lenkille. Joitain kertoja olen käynyt hölkällä ja vauhdit ovat tippuneet kovasti, mikä harmittaa aika paljon. Mutta sille ei nyt mahda mitään, ehkä se kunto tästä vielä nousee. 

Viikko 40:
Ma: Hölkkää 30 min / 4,2 km. Keskisyke 147, -vauhti 7:10 min/km.
Ti - pe: ei ehtinyt liikkua.
La: Sali 39 min.
Su: Sali 37 min.


Viikko 41:
Ma: Lepo.
Ti: Sähly 52 min. Tässä pelissä tykittelin uuden maksimisyke-ennätyksen, 204.
Ke: Sali 40 min. 
To-pe: Lepo.
La: Hölkkää 41 min / 5,9 km. Keskisyke 148, -vauhti 6:56 min/km.
Su: Hölkkää 80 min / 11,8 km. Keskisyke 151, -vauhti 6:47 min/km. 

Meillä on koululla oma sählyvuoro tiistaisin ja futsalvuoro torstaisin. Ajattelin että jos kerran viikkoon pääsisi jompaan kumpaan, sen lisäksi pari lihaskuntotreeniä ja pari kolme lenkkiä, aina sen mukaan miten ehtii.

torstai 12. lokakuuta 2017

Testissä Sudio TRE-bluetooth-kuulokkeet ja ALEKOODI

Yhteistyössä Sudio Sweden.

Mä kuuntelin ennen aina musiikkia urheillessa. En vaan voinut lähteä lenkille ilman musaa. Ja musaa kuuntelin tietysti mp3-soittimesta.Vuosi pari mun 'ämppäri' hajosi ja siihen loppu treenimusiikitkin. Viime aikoina oon alkanut kaipaamaan musiikinkuuntelua lenkkeillessä, varsinkin pitkillä lenkeillä. Aloin haaveilemaan myös bluetooth-kuulokkeista. Ennen nimittäin ärsytti se, että kuulokkeiden johto tuntui usein olevan tiellä. Kuinka kätevät langattomat kuulokkeet olisivatkaan! Olin aivan onnessani kuin pääsin tekemään Sudion kanssa yhteistyötä ja sain valita heidän valikoimastaan itselleni kuulokkeet. Valitsin Tre:t nimenomaan treenikäyttöön. Hieman kyllä olisi houkutellut myös nämä supertyylikkäät Regentit...


Harmikseni en päässyt kuulokkeiden käsiini saamisen jälkeen niitä heti testaamaan, kiitos syysflunssan, mutta nyt olen näitä kokeillut juostessa sekä salilla treenatessa. Varsinkin salilla treenatessa on todella hyvä, ettei mitkään ylimääräiset johdot ole tiellä ja voi keskittyä hyviin liikeratoihin tai tehdä toiminnallisempaakin treeniä. 

Sudion Tret pysyvät korvissa hyvin myös vauhdikkaammassa menossa. Äänenlaatu on hyvä, ja kuulokkeissa on äänenläpäisy jonka avulla kuulee mitä ympärillä tapahtuu. Aika tärkeä ominaisuus kun lähtee lenkille liikenteen sekaan.

Alkuun kuulokkeet tuntuivat mun korvissa oudoilta mutta joka kerta korvat tottuivat tunteeseen enemmän. Luulen että tunne johtuu noista tukikaarista, sellaisia mun kuulokkeissa ei ikinä ole ollut. Ne kuitenkin auttavat pitämään kuulokkeet korvissa. Pakkauksessa on mukana kolmen eri kokoiset siivekkeet ja mä vaihdoinkin kuulokkeisiin heti pienimmät siivekkeet.


Nyt mulla olis tarjota teille alekoodi. Koodilla kirsi15 saat -15% alennuksen ja ilmaisen toimituksen Suomeen. Suosittelen hyödyntämään koodin, johan se joulukin kohta tulee ;)

maanantai 2. lokakuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 39 - takaisin liikunnan pariin

Viime maanantaina alkoi pikku nuha jo kyllästyttään. Kun oireet eivät pahentuneet eikä olo muutenkaan ollut kauhean kipeä päätin lähtä kokeileen miltä salitreeni tuntuisi. Tein kevyemmin mitä normaalisti mutta aiettä tuntui hyvältä päästä edes vähän liikkumaan. Treenasin olkapäät, jalat ja keskivartalon.

Tiistaina ja keskiviikkona en ehtinyt liikkua mutta torstaina havahduin siihen, että mitään nuhaoireita ei enää ollutkaan! Eli eikun uudestaan salille ja tällä kertaa treeni tutuilla painoilla. Treenasin hauiksen, ojentajat ja yläselkää.

Perjantaina kokeilin vähän juoksua. Kahden viikon tauon jälkeen ei oikein tuntunut hyvälle. Juoksuasento oli mitä oli ja vaikka syke pysyi mukavan matalalla ei juoksu tuntunut kropassa hyvältä eikä helpolta. Juoksin vain viisi kilsaa ja pidin välillä kuvaustaukoja. Tuo ruska on aivan mieletön! 

 Kuvituskuvana vähän vanhoja lenkkimaisemia Kokkolasta. Ehkä kohta taas pääsis näihin maisemiin juokseen...

Lauantaina lähdin taas salille ja nyt tein olkapää-jalkatreenin päätteeksi Janni Hussin vatsalihastreenin. Janni Hussi on mulle tietyinlainen "esikuva" tai tyyppi jota ihailen. Hänellä on tosi hyvä ja positiivinen asenne, hyvä työmoraali, hän on kaunis ja hänellä on hyvä kroppa. Seuraa hänen tekemisiään Instagramissa, luen hänen blogiaan sekä seuraan Youtube-kanavaansa. Juurikin tuonne Youtubeen hän on ladannut pari treenivideota ja sieltä tuon vatsalihastreeninkin nappasin.

Sunnuntaina mietin pitkään lähdenkö lenkille vai tekisinkö Youtubesta Hussin 30 minsan cardiotreenin. Hieman enemmän houkutti tuo cardio joten päädyin siihen. Olin kyllä todella positiivisesti yllättynyt että jaksoin Hussin tahdissa treenata ja loppupeleissä en puuskuttanutkaan pahasti vaikka hiki kyllä virtasi! Ei ehkä ollut paras idea tehdä tuota treeniä jalkapäivän jälkeen, nyt meinaan kropassa tuntuu! 


Nytpä mulla sitten alkaakin peruskuntokausi, tarkoituksena juosta kolme lenkkiä viikossa, kevyttä, lyhyttä ja pitkää. Ehkä johonkin väliin voisi jonkun vauhtikestävyyslenkin tunkea, mutta pääsääntöisesti peekoota. Jos vielä yhdesti tai kahdesti ehtisi salillakin käymään niin olisin enemmän ku tyytyväinen. Näköjään joku pieni salikärpänen päässyt puremaan.