tiistai 18. helmikuuta 2014

RUOKAAAAAAA

Ja taloja.

Viikonloppuna jopa astuttiin ulos tästä kämpästä. Syömään dippilautaset Pedrinakseen. Ja pientä kuvauslenkkiä vanhassa kaupungissa.


Juu en tosiaan muista mitä oon tänne viimeks kertoillu, mutta alotetaan vaikka eilisestä rumpukeikasta. Paskasti meni. Ei mulla muuta.


Nyt siihen ruokaan. Uusi villitykseni, meksikolainen. Siispä makumatkoja pitää tehdä ainakin Italiaan, Kreikkaan ja Meksikoon. 

Pedrinas ja Amarillo on kyllä yhet mun lemppariravintoloista. Niitten listoista vois syödä vaikka kaikki! Ehkä ne lihapihvit ei niin houkuta, mutta muut. OH. Oonkin nyt kuolannu googlen kuvahaussa meksikolaista ruokaa. Ehkä saatan sekoittaa meksikolaisen ruoan tex-mex -ruokaan, mutta mä en ookaan mikään ruokatieteilijä :P 

Tacot, nachot, burritot, tortillat....... En kestä.

Ukon kautta oon myös tykästyny tuliseen ruokaan. Taino, siedettävän tuliseen. Tabasco on kyllä hyvä keksintö, voin sen sanoa. Satan's revenge on jo "vähä" liikaa. Tiesittekö muuten, että meksikolaisessa ruuassa on suuressa osassa meksikon lipun värit punainen, vihreä ja valkonen :D

On ainakin yksi juttu, joka mun pitää saada kokea ennen kuolemaa on aito italialainen ruoka!
Oon pastan suurkuluttaja. Palan halusta maistaa aitoa italialaista pitsaa.Tomaatti, mozzarella, oliivit, kaikki niin hyvää! Myös italialaiset jälkiruoat on suurta herkkuani. JÄÄTELÖ, panna cotta, tiramisu.....


Ja plussaa meksikolaiselle ja italialaiselle keittiölle antaa kasvisruoka. Aivan huikean hyvää ruokaa ilman lihaa.

Kreikkalaisessa ruuassa taas käytetään enemmän lihaa, mutta lihattomat ruoat on aivan huippua. Kreikkalainen salaatti, juustot, kala.. Ja jälkiruoat. 



Jos teillä on jotain hyviä ravintoloita suositella, niin kertokaapas ihan vapaasti (: tai jotain muuta, ruokaa vaikka jota suositella, innostuisin varmasti! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti