tiistai 25. marraskuuta 2014

Hikijumppaa

En käy juurikaan salilla. Tykkään tehdä erilaisia jumppia kotona, kesäisin ulkona samalla ruskettuen, kehon omalla painolla. Meiltä löytyy kotoa parit käsipainot, jumppanauha, -pallo, pari kahvakuulaa ja sen semmosta, joten voin tehdä vaikka minkälaista jumppaa! Päätin tässä esitellä yhden jumpistani, jota olen parin viikon aikana tehnyt gifien muodossa.
Harmi että huomasin tehneeni joitain liikkeitä väärällä tekniikalla, tai kuvasta puuttuu jokin ruumiinosa vasta kun aloin tekemään gifejä, mutta ei voi mitään :D Selitän samalla miten liikkeet olisi oikeasti pitänyt tehdä. 

1. Kyljen staattinen pito, 10 krt/puoli
Ja kämmen puuttuu kuvasta:DD Oli mulla taitava kuvaaja.. Tämä liike ei tunnu kauhea hyvältä maassa olevassa jalassa, joten välillä huijaan ja teen joitain toistoja koko jalka maassa (;

2. Lankku jalkaa nostaen, 10krt/jalka
Tästä löytyy eka virhe. Jalkaa ei tarvi nostaa kuin varpaat toisen jalan kantapään korkeudelle.

3. Hammernosto, 15krt
Pysy ylhäällä hetki.

4. Askelkyykky ja ojennus (?), 15krt/jalka
Paha, paha, paha... Etumaisen jalan polvi ei saa mennä yli varpaiden. Pitää alkaa tarkkaileen liikettä enemmän, jos teen tuota virhettä useamminkin.

5. Luistelukyykky, 15krt/puoli
Muutin liikettä hieman kuvan ottamisen jälkeen... Tarkoitus on tehdä semmonen aidanalitus juttu siirrettäessä painoa toiselle jalalle, if you know what i mean. Eli astutaan sivulle, kyykistytään kuin alitettaisiin aita, ja noustaan koko painolla toiselle jalalle kuten gifissä näkyy. Sama toiselle puolelle. 

6. Eritasopunnerrus, 10krt/käsi
Ehkä kamalin punnerrus ikinä ::D Taroitushan on ajatella rintakehän koskevan maata, eikä lantion..... Laitoin pari tyynyt toisen käden alle, jotta kädet olisvat erikorkeudella. Sitten siirretään tyynyt toisen käden alle ja punnerretaan uudestaan 10 kertaa. Sori, ens kerralla tarkistan asennot ja tekniikat paremmin ennenkuin alan värkkäämään liikkuvia kuvia.... 

7. Yhden jalan seisonta, 15 krt/ jalka
Vedä napaa kohti selkärankaa tässä liikkeessä, jotta saat vatsalihakset jännittymään. Rutista vatsalihaksia, pyöristä selkää ja kosketaa sormilla varpaita. 

Toista sarja 2-3 kertaa.

Joo, mua nyt jäi hävettämään tuo punnerrusasento, mutta halusin kuitenkin toteuttaa tämän postauksen. Mitäs olitte mieltä, onko tämmöset ihan kivoja välillä, ja voin tehdä toistekin, tosin kiinnittäen enemmän huomiota tekniikaan ja kuviin ylipäätänsä?

4 kommenttia: