maanantai 24. marraskuuta 2014

Piiiitkästä aikaa liikuntapostausta!

Oon vihdoin parantunut kaikista taudeista ja pääsin viime viikolla treenaanki ihan kunnolla. Toivottavast ei tarvi sairastella seuraavaan viiteen vuoteen. Viikon 47 treenit kuuluvat seuraavasti:


Maanantai: Olisi pitänyt käydä 45 min lenkillä, muttamutta.. En jaksanut :D Korvasin juoksun 35 minuutin aerobicilla (sisälsi  lihaskuntoliikkeitä pakara-, selkä-, käsi- ja vatsalihaksille). Innostuinkin siinä liikkumisen aikana niin, että päätin käydä sen päälle vielä kevyellä hölkkälenkillä 30min / 5 km.

Tiistai: lihaskuntoa 60min; 10 x molemmille puolille kyljen staattinen pito, 10 x lankku jalkaa nostaen, 15 x "hammernosto", 10 x tyynyt molempien käsien alla eritasopunnerrus, 15 x molemmille puolille luistelukyykky, 15 x molemmille jaloille askelkyykky ja ojennus, 15 x molemmille jaloille yhden jalan seisonta. En tätä jumppaa tehnyt koko tuntia, vaan lopusta tein jonku 15 min pelkille selkälihaksille ja vatsalle. Jumpasta on tulossa muuten ihan oma postaus tällä viikolla, selitän siinä vähän tarkemmin liikkeitä (; 

Keskiviikko: Venyttelyä 45 min.

Torstai: samanmoinen lihaskunto kuin tiistaina 50 min + 10 min venyttely.

Perjantai: kehonhuoltoa noin 30 min (kehon ja mielen rentoutus), kävelyä 25 min, juoksua 45 min / 8,2 km (sisälsi 4x4 min vedot 2 min palautuksella). Keskisyke juoksussa oli 181, huippusyke 194.

Lautanai: lepo.

Sunnuntai: Kevyttä juoksua 60 min / n.9,3 km. Keskisyke 178, huippusyke 194.

Olen vihdoin puolen vuoden jälkeen saanut sykemittarini takaisin käyttöön! En ole oikeastaan ikinä juossut sykkeitten mukaan, mutta nyt ajattelin kuntokuurin viimeiset neljä viikkoa tehdä niin. Ajattelin että kevyt lenkki tapahtuisi sykkeen ollessa 140-160 välisä, keskikova lenkki 160-180 ja kova juoksu yli 180. Se on vaan niin vaikea pitää syke noissa rajoissa kun se mulla niin helposti pomppaa korkealle. Ja on vaikea hyväksyä myös se, että en pääse lähellekään hyviä aikoja sykettä tarkkaillessa. 
Esim. ilman sykemittaria sanoisin, että kevyellä puolen tunnin lenkillä juoksen 5 km. Mutta kun pidän sykkeen alle 160 on se mahdotonta. Pitää mennä niin sairaan hitaasti, enkä pidä siitä ): Mutta on varmaan hyväksi kunnonokohotuksen / ylläpidon kannalta, ettei aina huitele menemään sykkeet sielä 190:ssä, niinku mulla aina tuppaa käymään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti