sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Pikajumppa

Moi, tässä se mun lupailemani jumppa! Tässä on siis vain muutama liike, joten tämä on hyvä tehdä vaikka kävely- tai kevyen hölkkälenkin päätteeksi. Toki tästä saa myös kunnon jumpan, jos tekee liikkeet vaikka kolmesti.  
Pahoittelen jäätäviä kuvia.....

1. Haarakyykkyhyppy
Asetu haara-asentoon, kyykkää ja kosketa oikealla kädellä maata, pidä selkä suorassa. Hyppää ilmaan ja tuo jalat yhteen. Laskeudu haara-asentoon, kyykkää ja  kosketa maata toisella kädellä. Toista 20 kertaa (kumpikin käsi siis koskettaa maata 20 kertaa). 

2. Nopea istumaannousu
Makaa maassa jalkapohjat yhdessä, kädet pään takana. Nouse nopeasti istumaan heilauttamalla kädet rivakasti eteen jalkateriin asti. Tee 20 toistoa.

3. Sukelluspunnerrus
Asetu maahan nelinkontilleen kädet hartioita leveämpään asentoon. "Sukella" käsien väliin, kunnes olet etunojapunnerruksen ala-asennossa. Punnerra lähtöasentoon. Tee 20 toistoa.

4. Nopea askellus
Askella mahdollisimman nopeasti matalan kynnyksen tai maton reunalle. Toista, kunnes olet askeltanut kummallakin jalalla matolle ja takaisin 20 kertaa.

5. Selänojennus
Voit kuvitella, että vierität rintakehäsi edessä tennispallon kokoista palloa, ja nouset vain sen verran että pallo mahtuu edestäsi. Tee 20 toistoa. 

6. Penkkihyppy
Asetu oikea kylki noin polven korkuista penkkiä vasten. Nosta oikea jalka penkille ja ponnista voimakkaasti ylös. Tee molemmilla jaloilla 10 toistoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti