keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Kiinteyttävä ruokavalio

Moi. Edellisessä postauksessa kerroinkin, että kokeilen uutta ruokavaliota. Tykkään aina kokeilla jotain uutta, ja musta on kiva, että joku kertoo, miten mun pitää syödä!
Tällainen on mun ruokavalioni:
Aamupala

1 dl kaurahiutaleita, 1,5 dl marjoja, 100g raejuustoa.
Ekaks, en pidä raejuustosta. Päätin korvata sen ihan maidolla. Desilitrasta kaurahiutaleita tein puuron veteen. Sitä tuli niin paljon etten millään jaksanut syödä koko annosta :D Seuraavalla kerralla vähensin hiutaleiden määrää, ja puurosta tuli keittoa. Onko puuron keittäminen oikeesti näin vaikiaa??

Lounas
100 g vähärasvaista lihaa, kalaa tai kanaa ja 0,5 dl riisiä. 200 g salaattia ja 1 tl oliiviöljyä kastikkeeksi.
Yleensä syön mitä Amicalla on ollut ruokana. Usein syön kasvisruokaa, mutta silti pidän salaatin 200 grammassa. Silmämääräisesti toki mitattuna, ei mulla oo mitään hajua miltä 200 g rehuja näyttää lautasella =D

Välipala

Maitorahkaa, 20g pähkinöitä ja appelsiini.
Maitorahka on yksistään superpahaa, mutta kun sekaan heittää jonku sopivan makean hedelmän, niin siitä tulee paljon parempaa.

Päivällinen

100g vähärasvaista lihaa, kalaa tai kanaa, 200 g keitettyjä pottuja (n. 4 kpl) ja 200 g höyrytettyjä kasviksia, 1 tl oliiviöljyä kastikkeeksi.
Tämänkin ruuan kanssa mennään fiilispohjalla. Tälläkertaa päätettiin tehdä tomaatti-kukkakaali mureketta, joka oli ihan hyvää, vaikka kuvassa näyttääkin oksennukselta! Neljää perunaa en millään jaksa syödä, joten syön vajaa kolme. 200 grammasta kasviksia en taas tiedä. Veikkaisin, että itselläni on tuossa 100, ja se on mulle ihan ok.

Iltapala

Munakas ( kaksi kokonaista munaa + yksi valkuainen ), mausteita ja 200 g kurkkusiivuja.
Okei, en mitenkään raaski heittää yhden kananmunan keltuaista hukkaan, joten paistan vain kaksi kananmunaa. Ja luulen ainakin puolittavani kurkun määrän. 

Mutta joo, tällä mennään neljästi viikossa, eli siis niinä päivinä kun liikun. Syystä että en halua kyllästyttää itseäni tiettyihin ruokiin/ruoka-aineksiin, ja koska tämän ohjeen mukaan eläminen on minun mielestäni opiskelijalle kallista. Jos söisin 7 päivänä viikossa näin tulisi minun ostaa: 7 purkkia maitorahkaa, 1400 g pakastevihanneksia, 14 munaa, 3 ja puoli kurkkua, sekä päivällisainekset. 

Katsotaan nyt kuinka kauan jaksan tätä noudattaa ja onko tällä niitä "kiinteyttäviä" vaikutuksia. Nälkää en ole ainakaan potenut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti