sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Pitsaa ja pannukakkua

Onko kellään muulla ollut laiska viikonloppu? 
Mua on ainakin laiskottanut älyttömästi! 
Lauantainakin olin yöpuvussa puolet päivästä ja aina päädyin lopulta makoilemaan petaamattomaan sänkyyn. Ainoastaan irkokarkin himo sai mut pukemaan päälle ja astelemaan ulos kämpästä.

Perjantaina kun ukko tuli illalla kotiin, tehtiin yöpitsaa. Oon mää kyllä onnentyttö, kun mulla on tuommonen henkilökohtainen pitsan pyörittäjä, tuli aivan täydellistä pitsaa! Ihan samanlaista ku vaikka Koti Pizzasta tai kebabbilasta, mutta ilman sitä hirvittävää rasvan määrää. Pohja oli just sopivan ohut ja täytteitä paljon, ja juustoa sekä täytteiden alla että päällä, ah, parempaa pitsaa saa hakea! 

Lauantaiaamuna jaksoin värkätä aamupalaksi lättyjä. Itse en sekoittanut tehosekoittimessa, vaan ihan kulhossa vispilällä, mutta varmasti tasaisempaa taikinaa tulisi tehosekottimessa. Lätyt, pannarit, mitä nuo nyt on, jäi tosi helposti kiinni paistinpannuun, ja niitä oli melkein mahdoton kääntää kokonaisina, mutta maku on kyllä loistava! Suosittelen, jos kärsivällisyyttä riittää. 


Tänään sunnuntaina oon jaksanut vähän paremmin kaikkea. Leivoin laiskan leipurin leipää, pesin pyykkiä, hoidin vihdoin ja viimein Kela-asioita ja kävin piiitkällä hiihtolenkillä. Nyt saan varmasti rentoutua loppuillan sohvalla dataillen ja kattoen vaikka Uunoa, eiksje? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti