maanantai 2. helmikuuta 2015

The madness got to you too?

Viikonloppuna kävin hiihtämässä kylän ladun pituudeltaan 7,5 km. Olen ehkä surkein pertsan hiihtäjä, mutta kyllä se vaan tuntu kropassa eritavalla kuin luisteluhiihto, jota hiihdän kuitenkin 95 % talvesta. Se otti enemmän hauiksiin ja kyllä sisäreisissä tuntu seuraavana päivänä, mukavaa! 

Viikon 5 treenit:
Maanantai: Lihaskuntotreeni käsille 30 min (hämähäkkipunnerrus, olkapääpunnerrus, kapea etunojapunnerrus, selännosto pyyhkeen kanssa, pyyhesoutu kyykkyasennosta, kulmasoutu lankkuasennosta, dippi. Kaikkia 10 x 3 ).

Tiistai: Hiihtoa 40 min.

Keskiviikko: lepo

Torstai: lepo

Perjantai: Rentoa juoksua 16km / 1h 35 min. Keskisyke 173, huippu 186.

Lauantai: hiihtoa 65 min.

Sunnuntai: juoksua 8 km / 42 min. Keskisyke 184, huippu 193. 


Yksi uuden vuoden lupauksista on juosta enemmän pitkiä matkoja. En ole niinkään niiden ystävä, tykkään enemmän juosta kovaa (; Mutta kun tuo puolimaratonkin on tullut juostua pari kertaa, ajattelin totutella pitempiinkin matkoihin, Ehkä jopa pitempiin kuin 21.1 kilsaa. Nyt olenkin käynyt juoksemassa noin kerran viikossa yli kymmenen kilsan lenkin.
Ja kyllä huomaa, miten hiilihydraattien syömisestä on apua! Tai en tiedä, onko tämä vain kuvittelua, mutta perjantaina (joka on pitkän matkan päivä) syön koulussa ison annoksen kasviksia ja enemmän hiilareita kuin tavallisesti. Ja kyllä juoksu kulkee paljon paremmin, eikä väsy tule niin helposti kuin voisi. 
Ja täytyy vielä sanoa, että suojakeli, eli kun lämpöasteet on nollan tienoilla, on paras juoksusää! Ei ole liukasta, ilma ei ole liian kuiva, ei ole kylmä eikä kuuma, ei tule paskaa taivaalta, huippua! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti