maanantai 2. maaliskuuta 2015

So many dreams about you and me

Liikuntapäivitystä pukkaa! 
Viime viikolla oli siis hiihtoloma, ja tarkoitus oli hiihtää, mutta vain kerran kävin hiihtämässä. Jotenki nyt tuo juoksumotivaatio on huipussaan, niin juosten mentiin. Tänään oli vähän semmonen olo, että hiihtämistä ikävä. Hiihtokilometritavoitteeni oli 200 ja sen rikoin, joten siitäkin syystä voisin jo siirtyä enemmän lenkkeilyn puolelle. 

Viikko sitten tuskailin sykkeitteni kanssa, ja sitä asiaa tuli mietittyä lomalla. Voi olla, että Kokkolassa lenkkeillessäni sykkeeni ovat korkeat mäkien takia. Esim. kahdeksalla kilsalla joudun kapuamaan 4-5 kovaa mäkeä, viidellä kilsalla kaksi kovaa ja kaksi pientä mäkeä. Kotona juostessa ei ole mäistä tietoakaan. Kotona juostun viiden kilsan lenkin sykket olivat alhaisemmat kuin koskaan. 
Syketestiä, joka piti sunnuntaina tehdä, en kuitenkaa tehnyt, sillä heräsin kaverini luota. Tarkoitus olisi varmaan kuitenkin tällä viikolla saada se tehtyä. 

Lomalla kävin myös ekaa kertaa ikinä hierojalla! Halusin hänen hierovan jalkani, koska sääressä on taas ( okei on tuntunut koko tämä vuosi ) kipua. Onneksi, huh, hän sanoi, ettei kipua voi oikein penikkataudiksi sanoa, vaan jalkojeni syvät lihakset ovat niin kireät, että kipu tuntuu säären sisäosassa. Lihas ei kuitenkaan ollut luussa kiinni, mikä oli hyvä juttu. Muutenkin odotin vähän pahempaa tuomiota jaloistani, olen kuitenkin joku seitsemän vuotta juossut suht. säännöllisesti enkä kertaakaan ole käynyt huoltamassa jalkojani. 
Ja kylläpä se jalkojen hierominen tuntui kipeältä varsinkin pohkeissa ja pohkeiden alapuolella. Piti oikeen hampaita puristaa yhteen etten ois vinkunut :D Mutta toisaalta oli jännä tunnustella, miten jokainen eri liike ja eri lihas tuntui erilaiselta.
Pitää nyt ottaa tosissaan tavakseen käydä hierotuttamassa jalkoja uudestaan vielä tämän vuoden puolella.


Viikon 9 treenit:

Maanantai: Hölkkää 5 km / 34 min, 6,44 min/km.

Tiistai: Kovaa juoksua 12 km / 64 min, 5,19 min/km. Tämä lenkki tuli juostua liian kovaa, tällä viikolla pitää pitää juoksuvauhti hieman hitaampana.

Keskiviikko: Vatsalihastreeni 25 min.

Torstai: Lepo.

Perjantai: Lepo.

Lauantai: Juoksu 12 km / 71 min, 5,56 min / km. Jostain syystä tämä lenkki taas tuntui pahalta, ja syke oli hieman korkeampi kuin tiistain lenkillä. Viimeiset neljä kilsaa piti juosta kovaan vastatuuleen, olin myös syönyt ja juonut tosi huonosti ennen lenkkiä. Oli hirvittävä jano koko lenkin ajan.

Sunnuntai: Hölkkää 5 km / 32 min, 6,27 min / km.

Kuva Weheartit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti