maanantai 11. toukokuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 19

Kyllä mä nyt luulen, että joku on kironnut mut ja mun juoksuharrastuksen. Reilun kaks viikkoa oon ollut nuhassa. Nyt tosin on jo paljon parantunut tämä, mutta ääni on ihan nuhanen, niistää ja yskiä saa, kurkkukin on ihan täynnä limaa. HUOH. 2 viikkoa sitten oon päässyt viimeksi juoksemaan, että juuuu. Kivaa.
Viime viikon perjantaina olisi ollut Kokkola City Run, johon olin jo puolimaratonille ilmoittautunut ja maksanut. Päätin kuitenkin perua sen, rahoja en tietenkään saanut takaisin. Saapa nähä mitä tästä kesästä tulee. 

Kuva WeHeartIt

Nuhan takia liikkumattomuus alkoi ottaa sen verran päähän, että viime viikolla aloin jo liikkumaan. Oon heräännyt kahdeksan aikaan joka aamu, ja käynyt aamukävelyllä ennen aamupalaa. Lisäksi otin käyttöön kaverin kämppikseltä saamani 10 päivän kokeilukortin Sports Clubille, ja kävin kolme kertaa salilla. 
Mietin, pitäisikö alkaa tällä viikolla käymään hölkällä matalilla sykkeillä, mutta se jää nähtäväksi. Ainakin jos joka päivä sataa niinkuin on ennustettu, taitaa olla parempi ettei palelluta itseään.

Maanantai: Kevyt kävely 29 min / 2,8 km. Kuntosalilla koko kehon treeni 62 min.

Tiistai: Reipasta kävelyä 31 min / 3,35 km. Kuntosalilla yläkeho-/ käsitreeni ( penkkipunnerrus maaaten käsipainoilla, ylätaljaveto eteen, vipunosto sivulle, hauiskääntö, ojentajapunnerrus taljassa, kaikkia 3 x 20 kevyehköillä painoilla ) 30 min. 

Keskiviikko: Reipas kävely 30 min / 3,4 km.

Torstai: Intervallityyppinen kävely ( 5 min reippaasti, 5 min rauhallisemmin) 31 min / 3,4 km. Jalka- / keskivartalotreeni salilla ( jalkaprässi, polvenojennus istuen, polvenkoukistus istuen, vatsarutistukset, selänojennus, sivutaivutus kahvakuulalla, kaikkia 3 x 20 ) 40 min. 

Perjantai: Reipas aamukävely 30 min / 3,4 km. 

Lauantai: Rauhallinen aamukävely 39 min / 3,7 km. Pyöräilyä 9,5 km / 31 min.

Sunnuntai: lepo.

2 kommenttia:

  1. Höh, voi kökkö :( Nää flunssat kyllä osaa olla ilonpilaajia. Itelläni tää leikkaus, saa nähä miten toi painonpudotus nyt tyssää ku liikkumisen pitää olla aika minimissä. Tietenkin vähän pitää koittaa kävellä kun toipumista auttaa se että hieman on liikkeessä. Mut ei tietenkään ihan liikuntaaliikuntaa saa harrastaa. Pitää yrittää pitää terveellinen ruokavalio yllä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep, sit ku pitää kestää vielä näin kauan, eikä kuitenkaan sais kovasti itseään rasittaa. Varmasti alkaa jossain vaiheessa tympiin kun ei saa liikkua kunnolla ja vain ruokavalion avulla pitää yllä hyvin alkanutta painonpudotusta. Toivotaan että haava paranee pian ja pääset taas jatkamaan liikkumista :) Sitten vaan uudella innolla kohti tavoitteita!

      Poista