keskiviikko 10. kesäkuuta 2015

Nuoruuteni revin seiniltä alas

Oon jo pitkään miettiny, millonkohan revin julisteet mun huoneesta pois. Olen/olin kerännyt lempibändieni julisteita jostain seiskaluokalta lähtien, joten osa julisteista oli tosi huonossa kunnossa,ja osia julisteiden bändeistä en edes kuuntele enää.
Tällä viikolla tapahtui se, että otin suurimma osan julisteista pois. Ja huh, kylläpä mun huone näyttääkin nyt oudolta :D

Tältä mun huoneen julistenurkkaus näytti ennen:

Ja tältä jälkeenpäin
Niin alaston! 
Nuot sarjakuvat tuossa kaapin ovessa on Karvisia, joita oon leikellyt sanomalehdestä. Tarkoitus oli täyttää mahdollisesti koko ovi sarjakuvaleikkeistä. Koska Karvinen on paras!
Tosi vaikea oli saada sinitarrat irti ovista. Ne oli tarrautunut kiinni kuin liima! Lopulta pesuaineella ja kunnolla hankaamalla sain ne irti, mutta oviin jäi vaaleat läiskät. Olisi ehkä kannattanut laittaa julisteet kiinni vaikka teipillä...


Toisella seinällä oli siis ennen tuo nykyään kaapin ovessa oleva Elvis-juliste ja iso Nirvana-juliste. Niiden keskellä on ollut Elvis-taulu, mutta sen kiinnitys systeemi meni rikki, eikä enää pysynyt seinällä. Kiinnityssysteemiä varten tapetista piti leikata vähän. En kyllä ymmärrä miksi, olisihan sen taulun voinut pikku naulallakin kiinnittää.


Elviksen lähdettyä siirsin ison julisteen peittämään sen ruman tapetittoman kohdan. Tapetista puheen ollen, mun huoneeseen laitettiin nuot tapetit sekä maalattiin kaapinovet harmaiksi ollessani ehkä seiskaluokalla. En ymmärrä miksi annoin tapetoida VAALEANPUNAISEN tapetin?! En ole ikinä pitänyt väristä, ja nykyään vihaan sitä. Kaapinovetkin olivat ennen oikeen semmoiset ällöttävän vaaleanpunaiset.


Sängyn puolen vastakkaisellä seinällä oli mun yläasteella tekemä ryijy. Varmaan jostain avaruusmönjästä oon ottanut inspiraatiota. Sori sotku muuten. 


Siirsinkin Elvis-taulun ryijyn tilalle, ja ryijyn heitin komeroon pois katseilta. 

Ala-asteikäisenä mun huoneen seinät oli hevosjulisteiden peitossa. Siis ihan oikeasti, tuskin seinää edes näkyi, kun olin tapetoinut ne heppajullareilla. Se olikin sitten vähän radikaalimpi muutos, kun otin ne irti seinästä :D Nytkin voisin kyllä tapetoida mun seinät vaikka niillä Karvinen-sarjakuvaleikkeillä, koska tuo vaaleenpunanen on niin ällö.. Mut onneksi mä en enää punkkaa täällä kuin lähinnä lomilla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti