maanantai 1. kesäkuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 22

Kuten jo edellisessä postauksessa kerroin, viime viikko oli aika huono viikko liikunnan ja ruokailun suhteen. Liikuttua tuli neljä kertaa, joista jokainen oli juoksua. Minkäänlaista lihaskuntoa en tehnyt, paitsi Tikiksen booty-haastetta, ja sitäkin huonolla menestyksellä. Liikuttua tuli yhteensä vain hieman yli kolme tuntia. Mutta pitää niitä kevyempiäkin viikkoja välissä olla, kunpa tällä viikolla jaksaisi liikkua vähän paremmin!

Kuva Weheartit

Maanantai: Lepo.
Tiistai: Hölkkää 5 km / 35 min, 6'59 min/km.
Keskiviikko: Lepo.
Torstai: Rento 8 km / 51 min, 6'40 min/km.
Perjantai: Hölkkää 5 km / 37 min, 7'24 min/km.
Lauantai: Kevyt 20 km / 2 h 12 min, 6'40 min/km.
Sunnuntai: Lepo.

Eli hitaita lenkkejä on tällä viikolla tehty. Tosi paljon harmittaa, että jouduin oleen nyt keväällä 2 kuukautta juoksematta, sillä se kyllä näkyy. En millään pääsisi samoihin aikoihin kuin ennen kaikkea paskaa, jonka takia jouduin olemaan juoksematta.
Olen myös viimeaikoina tarkkaillut enemmän sykettä, ja juossut sykkeiden mukaan ennemmin kuin annetun nopeuden. Mun syke kun nousee niin herkästi ylös, että kaikki lenkit tulee sitten tehtyä liian kovaa. 
Hölkkälenkit pyrin tekemään niin, että syke pysyy alle 160. Mäissä se tosin saattaa nousta jopa 170, vaikka vauhti olisi hidas.
Rennot lenkit pyrin tekemään 160-170 sykealueella.
Kovemmilla lenkeillä syke saa nousta yli 170. 

Silti mua ärsyttää, kun tiedän, että pystyisin juoksemaan nämä matkat paljon kovempaa. Tai en ole ihan varma enää, musta tuntuu että hitaasti juokseminen on tehnyt musta hitaan juoksijan. Pitäisi myös käydä selvittämäsä oma maksimisyke, niin osaisi arvioida nuo sykealueet paremmin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti