maanantai 6. heinäkuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 27 ja kisakertomus

Maanantaina mun jalat olivat kireät viikonlopun tekniikkatreenien takia. Lähdin kuitenkin pelaamaan pesistä, kun siihen on kerta nyt mahdollisuus. Eli kaikki alavieskalaiset vaan koulun taakse pelaan pesäpalloo maanantaisin kello 17.30! 

Mietin kyllä kannattaako mennä, siellä kuitenkin joutuu juoksemaan täysiä, ja seuraavana päivänä oli tiedossa kisat. Päätin kuitenkin mennä. Mutta jalathan siitä tuli entistä kipeämmiksi. Reidet olivat tosi kipeät ja jäykät. Koko tiistain vain mietin että menenkö kisoihin vai enkö mene. 
Koitin venytellä jalkoja ja rullailin vähän, kävin tunti ennen kisaa hölköttelemässä ja tunnustelemassa jalkoja, ja lopulta päätin, että mennään. Sama kai se, jos yhdet kisat menee penkin alle. Käydään nyt ainakin katsomassa millaiset kisat on kyseessä!


Kisat olivat siis Raution Typössä, ja matkana 4,1 kilsaa. Osanottajia ei ollut paljon, omassa naisten sarjassa vain kaksi, miehiä yhteensä neljä. Ehkä sateinen sää verotti osanottajia. Tiesin toisen juoksijan sarjastani, ja tiesin häviäväni hänelle. Toisaalta se oli helpotus, saisin vain keskittyä omaan tekemiseen, ja koittaa tehdä paras oma tulos.

Reitti oli tasainen, lukuun ottamatta lopun paria pikku mäkeä. Olin vähän jo kauhuissani kun lähdössä kuulin muiden juoksijoiden puhuvan mäistä. Mäkiä viimeiseksi kaipasin kipeille jaloilleni. Mutta onneksi ne olivat ihan pikku nyppylöitä, jotka eivät tuntuneet missään. Reitti oli pääosin vähäkivistä soratietä, ehkä reilun kilometrin verran maantietä, ja puinen siltakin piti ylittää. Tykkäsin kyllä, kun ei tarvinnut maantiellä juosta koko matkaa.


Lähdössä jäin jo heti viimeiseksi. Kolme miestä, ja toinen nainen ampaisivat heti kärkeen. Onneksi yksi mies juoksi yhtä hitaasti kuin minä. Hänen peesissään juoksin koko matkan, kunnes muutama sata metriä ennen maalia nousin rinnalle ja menin edelle. En siis aivan viimeiseksi jäänyt koko kisassa! Minusta kisat menivät hyvin, vaikka tulinkin toiseksi eli hävisin oman sarjani ja olin koko kisojen toiseksi viimeinen. Jalat eivät tuntuneet yhtään kipeiltä, varmaan jännitys ja adrenaliini veivät kivut mennessään. Tein hyvän suorituksen ja oman ennätykseni. Aika oli siis sekuntia vaille 19 minuuttia. Enkä sitten lopen hävinnyt kuin vähän reilu 2 minuuttia :D En ole kovin usein nelosta juossut, mutta kerran aikaisemmin kisoissa vuonna 2008 4,2 kilsaa. Aikani oli tuolloin muistaakseni yli 21 minuuttia. 

Kisojen jälkeen jalat olivat pitkään tukkoiset ja väsyneet. Pikkuhiljaa lihaskireys hellitti, mutta lauantain lenkillä jalat olivat vielä väsyneen tuntoiset. 

Maanantai: Pesistä 80 min, lämmittely ja jäähdyttely pyöräilyä yhteensä noin 20 min. Venyttely + rullaus yht. 25 min.

Tiistai: Kisat. 4,1 km / 18,59 min,  noin 4'35 min / km.

Keskiviikko: Lepo.

Torstai: Lepo.

Perjantai: Hölkkää 5 km / 36 min, 7'14 min / km.

Lauantai: Rento 12 km / 1h 16 min, 6'19 min / km.

Sunnuntai: Hölkkää 5 km / 36 min, 7'04 min / km. Core-treeni 24 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti