maanantai 10. elokuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 32 ja pitkä pk-lenkki

Viime viikon oli tarkoitus olla pyöräilypainotteinen, varsinkin nyt kun edellisellä viikolla menin jalkani loukkaamaan. Pyöräiltyä tulikin pari kolme kertaa, lisäksi tein kolme kertaa lihaskuntoa. 

Viikonlopulle en suunnitellut muita treenejä kuin pitkän pyörälenkin sunnuntaille, mutta sunnuntaina hinku juoksemaan oli kova. Nyrjähtänyt jalka tuntui hyvälle, joten päätin lähteä kokeilemaan juoksua. Yksi tavoite kesälle oli juosta kotoa poikaystäväni luokse, ja sitä päätin lähteä tavoittelemaan. 

Hitaasti, matalilla sykkeillä hölköttelin, ja jalatkin olivat täysin kivuttomat! 26,3 kilometrin matka taittui helposti. Hieman ihmettelin sitä, sillä loppukeväästä juoksemani 24 kilsaa tuntuivat paljon pahemmilta.
 Kun matkaa oli jäljellä kahdeksan kilsaa, kiristin vauhtia. Vauhdin kiristämisen takia viimeiset neljä kilsaa tuntuivat jo vähän pahemmilta, mutta ilman vauhdin kiristystä oisin varmasti jaksanut hölkötellä kolmekymppiä. 
Aikaa tuohon kului helvetin kauan, 2h 57 min. Pistää vähän miettimään tuota puolikkaan tavoiteaikaa: 26 kilsan ja puolimaratonin erottaa vain viisi kilometriä. Tavoiteaika puolikkaalle olisi esim.1 h 57 min. Eli tunti vähemmän kuin tuolla lenkillä. Onko tuo tavoiteaika edes mahdollinen? 

Anyway, tavoitteeseen pääsin, ja tyytyväinen saa olla! 

Maanantai: Kovaa pyöräilyä 16,25 km / 43 min. Lihaskuntocircuit 55 min.
Tiistai: Kevyttä pyöräilyä 10,2 km / 32 min.
Keskiviikko: HIIT-treeni 16 min.
Torstai: Kevyttä pyöräilyä 10,1 km / 32 min. HIIT-treeni 16 min. 
Perjantai: Lepo.
Lauantai: Lepo.
Sunnuntai: Hölkkää 26,3 km / 2h 57min, 6'44 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti