keskiviikko 26. elokuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 34

Viime viikon lomareissu sotki vähän treenejä, mutta ihan mukavasti tuli liikuttua. Juoksut jäivät vaan kolmeen lenkkiin. Tämä viikko onkin juoksun osalta kevyempi, sillä lauantaina pitäisi juosta puolimaraton! Mua kyllä pelottaa ja jännittää se. Matka pitäisi jaksaa juosta hyvin, mutta oon jo vähän luopunut kahden tunnin alitus -ajatuksesta. Ei vaan ole tullut tehtyä tarpeeksi vauhtikestävyyttä. Lisäksi lähtö on jo kello 11, joka on aivan liian aikaisin mulle, parhaimmillani olen 14-16  välillä. Muistaakseni matkalla on myös pari mäkeä. Jännittää myös siksi, että tuo on ensimmäinen kerta kun juoksen matkan kisoissa. Kuinka mun kannattaisi jakaa vauhti? Vai juosta koko matka tasaisella vauhdilla? Entä jos vauhdinjako epäonnistuu, ja aloitan liian hitaasti/kovaa? Missä vaiheessa kiristää vauhtia? Vastaus kaikkiin: en tiedä. Ehdotuksia kokeneemmilta otetaan vastaan!
Haaveissa olisi tosiaan kahden tunnin alitus, siihen jos pääsisin voisin päättää juoksukauden ja pitää parin kuukauden tauon juoksusta. Jos en alita kahta tuntia ensinnäkin petyn, koska olen juossut matkan aiemmin alle kahden tunnin ja nyt olen kuitenkin treenannut enemmän, kai. Tosin en puolimaratoniin tähtäävästi. Toiseksi "joudun" jatkamaan juoksukautta ja etsimään toisen kisan, jossa kokeilla kahden tunnin alitusta. Ja mulla ois nyt sellanen fiilis, että haluaisin laitaa juoksun hetkeksi hyllylle. Mut lauantaina sen näkee. 


Maanantai: Lihaskunto circuit n.55min. Kevyttä pyöräilyä noin 26 min.

Tiistai: Kävelyä 1h, rullailua 35 min.

Keskiviikko: Kiihtyvää juoksua 8 km / 50 min. Ensin 2 km kevyesti (syke alle 160), toiset 2 km rennosti (syke 160-170), 2 km reippaasti (syke 170-180), viimeiset 2 km täysiä ( syke yli 190). 

Torstai: Hölkkää 5 km / 35min,  6'54 min/km. HIIT-treeni 14 min.

Perjantai: Hölkkää 5 km / 35 min, 6'54 min/km. Luontoreitti 3,6 km
.
Lauantai: Paljon kävelyä, lisäksi luontoreitti 5 km.

Sunnuntai: Lepo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti