maanantai 5. lokakuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 40 ja sykemittariongelmia TAAS

Viime viikolla siis alkoi juoksu (jee!) mutta ei kovin helposti paristakin syystä. Ensinnäkin ne sykkeet ovat huidelleet taivaissa kuten jo eilen valitin. Mutta siitäkään en voi olla varma, johtuuko se mun sykemittarista. 

Mulla usein on ollut sen kanssa ongelmia, lähinnä täällä kaupungissa se ei millään löydä signaalia. Joudun monia monia minuutteja odottamaan sen löytymistä. Viime viikolla signaalit löytyivät aika nopeasti, mutta matkan se näytti ihan väärin. Lauantaina juoksin noin 8-8.5 kilsaa ja sykemittari näytti 12,5 km. Sunnuntaina juoksin jotain reilu 12 km (kai) ja mittari näytti yli 15 km. 

En pidä sports trackeria kovin luotettavana mutta sen kanssa sitä nyt varmaan pitää liikkua, ennekuin saan hankittua rahat uuteen kelloon. Kaippa tuon voisi korjata, mutta toisaalta siinä noita vikoja ilmaantuu vähä väliä, että ehkä parempi hankkia kokonaan uusi... Siispä tarvisin nyt neuvoja uuden kellon ostoon! Eli sykemittari perusominaisuuksilla (aika, syke, kalorit) sekä GPS-ominaisuuksilla (kuljettu matka, nopeus). Ei mitään muita hienouksia, mitä niissä nykyajan älykelloissa on. 

Niin tosiaan, tällä hetkellä käyttämäni kello on Suunto M5. Siinä on oikein se GPS-laite semmonen erillinen mötikkä, jota pitää kuljettaa mukana, jos haluaa matkan saada tietoon. Liekö nykyään jo kaikissa on kelloon sisäänrakennettu GPS?



Maanantai: Kiertoharjoittelu 25 min, lämmittely kuntopyörällä 10 minuuttia, ja venyttelyä vajaa 10 min. 

Tiistai: Pyöräilyä 15,4 km / 55 min.

Keskiviikko: Hölkkää 7 km / 45 min

Torstai: Kevyt lihaskuntotreeni kotona 22 min.

Perjantai: Myrsky- ja lepopäivä.

Lauantai: Juoksua 57 min; ensin 15 min kevyttä hölkkää, sitten 2 x 10 min "kovempaa" 3 minuutin kävelypalautuksella. Eka kymmenen minsaa sykkeet 170-180 välissä, toisella yli 180. Loppuun 17 min hölkkää. 

Sunnuntai: Kevyttä juoksua 80 min / 12,3 km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti