maanantai 12. lokakuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 41

Viime viikolla loppui viiden viikon tehokiinteytyskurssi, jolla kävin. Ekalla ja vikalla kerralla oli kuntotestit ja kehonkoostumusmittaukset. Kehonkoostumusmittaukset eivät antaneet täysin oikeaa tulosta, sillä ne tehtiin treenien jälkeen, mutta kuntotestit tehtiin ihan ekana.
30 sekunnin ajan siis kyykättiin, punnerrettiin, tehtiin selkää ja vatsaa. Kyykyssä ja selässä mun tulokset nousi kahdella, punnerrus pysyi samana, ja vatsoja tein kuusi enemmän kuin alun testissä. 



Kehonkoostumusmittauksia en odottanut innolla, koska olin varma, että rasvaprosentti ja paino on noussut, mutta väärässä olin. Lihasprosentti oli noussut vaivaiset 0,3%, paino tippunut 600 grammaa, rasvaprosentti 0,7% ja sisäelinten rasva oli pysynyt samana. Oli kuitenkin yllättynyt, kun meidän ohjaaja sanoi, että BMI ei saisi mennä enää alemmas, vaikka se on ihan normaalipainon rajoissa, ja painoa saisi tulla pari kiloa lisää niin näyttäisi hyvältä lihasprosentissa. 
Toki olen itsekin sitä mieltä, että jos niitä lihaksia olisi vielä enemmän niin hyvältähän se kroppa näyttäisi. Mutta tuntuu jotenkin vaikealta lähteä niitä lihaksia kasvattamaan, kun mun päälaji on kuitenkin siinä aerobisen liikunnan puolella, juoksussa. Tietysti jos olisin pikajuoksia, niin lihaksia saisi olla enemmän, mutta kun en ole. En aio kuitenkaan ottaa mitään stressiä aiheesta, oon ihan tyytyväinen mun kehooni tällaisena kuin se on!  


Maanantai: Venyttelyä 25 min, rullailua 30 min.

Tiistai: Venyttelyä.

Keskiviikko: Kuntotestit, grit 30 min.

Torstai: Hölkkää 30 min / 4 km.

Perjantai: Kiihtyvää juoksua 55 min / 8,8 km. Ensin 10 min kevyttä hölkkää, sitten 15 min sykkeet 160-170, 10 min syke 170-180, 10 min syke yli 180, 10 min kevyttä hölkkää. 

Lauantai: Kävelyä 48 min, venyttelyä 15 min.

Sunnuntai: Hölkkää 70 min / 9,6 km.

Kuvat weheartit

2 kommenttia:

  1. Ois joskus kiva osallistua tollaseen tehokiinteutysohjelmaan. Nyt kun on tankoa niin tuntuu ettei enää lenkille ehi mennä kun on salikin. Pitäis olla sopivasti kaikkea :D

    Pitää tulla joskus taas käymään Kokkolassa, ilmottele jos pääkii tulee keikalle tms :'DD

    VastaaPoista
  2. Niimpä, vaikee on välillä löytää aikaa kaikkeen ja voin kyllä myöntää että mä aina otan ajan pois noista lihaskuntotreeneistä. Haha joo mää ilmottelen ;) oon nyt lomalla nii vois kattoo jos kerkeen sielläpäin joku päivä pyörähtään

    VastaaPoista