maanantai 19. lokakuuta 2015

Treenikatsaus viikkoon 42


Viime viikolla oli ihana liikkua maaseudun rauhassa. Ainoa pikkuvika mikä ilmestyi juoksun aikana oli penikkakipu. Ja ai että kipeää tekikin. Mutta ei siitä sen enempää, muutaman kerran olen jo siitä tänne blogin puolelle valittanut. 

Olin ke-pe fyysisesti raskaassa työssä (ja 5:30 aamuherätyksellä), ja mietin miten sitä jaksaa juosta vielä päivällä, mutta aivan hyvin sitä jaksoi! Ei kuitenkaan yhtä hyvin juoksu kulkenut kuin ennen juoksutaukoa ja se harmittaa. Mutta ehkä se vielä tästä. 
Keskiviikkona kävin juoksemassa mulle uudentyyppisen veto-treenin, 3x600 metriä, aina veto vedolta kiihdyttäen.  Ensin ajattelin juosta ekan vedon sykkeet 170-180 välissä, mutta vauhti tuntui niin hitaalta, että pakko oli kiihdyttää. Viimeisellä vedolla annoinkin mennä täysiä, ja kyllä tuntui pahalta! Veri maistui suussa, ja syke kävi korkeimmalla kuin ikinä, aina 199 asti. Miettikää, sydän hakkasi melkein 200 kertaa minuutissa! Silloin ajattelin kuinka tärkeää on treenata terveenä. Jos sairaana lähtee tekemään tuon tyyppistä treeniä, niin siinä sydän kärsii ja kovaa.


Maanantai: Circuit 52 min, sis. alku- ja loppuverkat.

Tiistai: Lepo.

Keskiviikko: Juoksu 45 min / 5,8 km. 15 minuutin verkka parilla 80-100 metrin rennolla vedolla, sitten 3x600 metriä 2 minuutin palautuksella:
1. 600m: 3,08 min, keskisyke 182, 5'13 min/km.
2. 600m: 2,45 min, syke 188, 4'37 min / km.
3. 600m: 2,25 min, syke 193, 4'02 min/km.
14 min loppuverkka. 

Torstai: Rennon tasavauhtinen lenkki 45 min / 6,8 km. Venyttelyä 15 min.

Perjantai: Kävelyä kaverin kanssa 1 h / 5,2 km. Hölkkä+kävelylenkki Samun kanssa 39 min / 4,7 km.

Lauantai: Pitkä hölkkä 1h 45 min / 14,6 km.

Sunnuntai: Lepo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti