maanantai 16. marraskuuta 2015

Kuntotesti

Tänään ei tulekaan perinteistä viikkokatsausta, kun liikuin niin vähän viime viikolla.
Päätin tulla jakamaan teille kuntotestin, jonka tein. Se koostuu muutamasta lihaskuntoliikkeestä sekä cooperista.
Cooperista voisin avautua hieman enemmän. Se oli mun kolmas cooperi, kaksi ekaa juoksin lukion ykkösellä ja kakkosella tai kakkosella ja kolmosella. Parhain tulokseni on 2800, toisella kerralla 2750 ja nyt vaivaiset 2500 metriä. 
Olin ajatellut juoksevani urheilukentällä, mutta Kokkolassa kenttää ympäröivän aidan ovet oli laitettu lukkoon, enkä päässytkään kentälle. Mietin vain että miksiköhän ovet oli lukossa? 
Jouduin siis juoksemaan ihan maantiellä. Koitin valita mahdollisimman tasaisen reitin, mutta kun olin jo pari kilsaa hölkännyt poispäin kaupungista, oli vaikea löytää ihan tasaista reittiä takaisin. Pari nousua olikin matkassa, mitkä hidastivat vauhtia, mutta ei voi huonoa tulosta laittaa parin mäennyppylän syyksi. 

Piti tehdä tämä taulukko Paintilla kun en osannut käytää Exceliä :D 

Tosiaan, kyykkyä, vatsalihaksia ja punnerrusta tehdään niin monta toistoa kuin puolen minuutin aikana ehtii. Kyykyssä ota noin hartianlevyinen haara-asento, kyykätessä sormien tulee hipaista lattiaa, ja yläasennossa jalat suoristuvat kokonaan.
Punnertaessa huomioi että peppu ei jää ylös ja rintakehä hipaisee maata. Voit punnertaa polvet maassa.
Istumaannousussa kurkota kädet suorina polviin, hyväksytyssä suorituksessa sormenpäät ylittävät polvet.

Omia tuloksiani voin sen verran raottaa, että vatsat, kyykky ja punnerrus meni erinoimaiseen lokeroon, lankku hyvä-lokeroon ja cooper kiitettävään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti