torstai 12. marraskuuta 2015

Lokakuun treenikatsaus

Lokakuussa aloitin tosiaan juoksemisen kuukauden tauon jälkeen. Juoksin kuudessa viikossa puolimaratonille -ohjelman mukaan, jossa lenkkejä tuli kolme viikkoon. Ei siis mikään raskas ohjelma, vaikka puolikkaalle valmistikin. 

Oli kyllä ikävä huomata miten paljon juoksukunto oli  huonontunut kuukauden tauon aikana, jolloin kävin noin kerran viikossa spinningissä ja keskityin enemmän lihaskuntotreeneihin.
Hankin myös Intersportista Footbalance-pohjalliset, jotka otin lokakuussa käyttöön. En ollut tyytyväinen. Tuntui että jalat, pohkeet varsinkin menivät ihan tukkoon niistä, vaikka tietääkseni vaikutuksen olisi pitänyt olla toisenlainen. Onko muilla minkälaisia kokemuksia niistä? Penikatkin tulivat kuun puolivaiheilla tosi kipeiksi, mutta kipu tuntui helpottavan kun jätti pohjalliset pois lenkkareista. Sinänsä harmi, koska olisin toivonut niiden juuri auttavan penikkakipuihin.  



Lokakuun ekalla viikolla juoksuohjelma starttasi kevyellä 45 minuutin hölkällä ja juoksu tuntui hyvältä. Sykemittarin kanssa oli vain ongelmia, kun se näyttä matkan miten sattuu. 
Toisella viikolla tuli liikuttua aika paljon, kävin kolmesti lenkillä, kävelin ja tein elämäni rankimman grit-treenin viimeisellä kiinteytyskurssikerralla.

Kolmannella viikolla tein kivan vetotreenin. Tuntui kivalta päästellä välillä täysillä, mutta olin kuitenkin hieman pettynyt, ettei 600 metrin ajat olleet yhtä hyviä kuin ne olisivat olleet jokunen vuosi sitten. Tuolloin hölkkäsin myös vajaa kaksituntisen lenkin ja olin super pettynyt kun kilsoja kertyi vain vajaa 15.

Lokakuun viimeiselle viikolle mahtui yksi hyvä lenkki, jolloin fiilikset oli katossa, mutta myös yksi äärimmäisen surkea lenkki kun juoksu ei kulkenut yhtään. Hyi en halua edes muistella sitä. 


Nyt on saatu kuuden viikon juoksuohjelma päätökseen, ja ensi viikolla alkaa uusi ohjelma, joka tällä kertaa painottuu taas sinne lihaskunnon parantamiseen. Juoksulenkkejä tulee kertymään pari viikkoon. Ajattelin ehkä korvata toisen lenkin sählyllä, jos vain jalat kestää. Tarkoitus olisi myös saada sokerin syöntiä vähennettyä, on nimittäin taas päässyt lipsumaan ote herkkujen suhteen... Mutta sitten tiukan treenikuukauden jälkeen voisi hyvällä omatunnolla mässäillä koko joululoman eiku..

Kuvat we heart it

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti