keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Joulukalenteri 9. luukku: Katsaus marraskuun treeneihin

Marraskuun alun tein juoksupainotteista treeniä, mutta puolessa välissä se muuttui lihaskuntopainotteiseksi.

Ekalla viikolla valmistauduin puolimaratoniin, tein pari kevyttä hölkkää, yhden kotitreenin ja perjantaina kävelylenkin, sunnuntaina hölköttelin puolikkaan hyvällä fiiliksellä. Puolimara taisi olla toiseksi hitain ikinä, 2h 16 min, 31 sek. Aikaan petyin kyllä hurjasti, mutta toisaalta oli tosi hyvä fiilis juosta pitempi matka, eikä se yhtään ottanut voimille. Päinvastoin tuli olo, että eihän tämä ole matka eikä mikään.  


Toisella viikolla tein itselleni kuntotestin, joka sisälsi lihaskunto-osuuden ja cooperin. Lihaskunto-osuus meni hyvin, mutta cooperin tulokseen (2500m) olin tosi pettynyt. Ikinä en ole juossut noin vähän cooperissa. 
Sunnuntaina kävin vielä tekemässä mäkivetotyyppisen maksimisyketreenin, jossa en kyllä omaan maksimisykkeeseeni päässyt, joten sekin meni penkin alle.

Kolmannella viikolla alkoikin kuudessa viikossa kuntoon -ohjelma, joka on siis lihaskuntopainotteinen. Viikkoon mahtui kaksi 5 kilsan hölkkälenkkiä ja kolme lihaskuntotreeniä.
Viimeinen viikko oli muuten samallainen kuin kolmas, mutta korvasin toisen lenkin sählyllä, joka menee hyvästä vk-treenistä. 

Marraskuussa tilasin myös uudet juoksukengät, Asicsen 1000 4 gt-x talvijuoksuun. Kengät on kyllä vähän liian pinkit mun makuun, mutta eiköhän noilla juokse. Ulkonäöllisesti ne ovat myös jotenkin hassunnäköiset, en tiedä johtuuko se tuosta paksusta pohjasta. 
Yhden lenkin olen näillä käynyt juoksemassa. Tuntuma oli outo, kenkä tuntui melko kovalta ja jäykältä. Ei kuitenkaan jalkoihin sattunut, mikä on positiivista. Pitää käydä vielä enemmän juoksemassa, jotta osaa sanoa onko nää nyt mulle sopivat vaiko eikö!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti