maanantai 18. tammikuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 2 ja ruokapäiväkirja

Nyt se selvisi. Nimittäin se, miksi mun sykkeet nousee niin korkeellee pienestäkin liikunnasta. Kävin viikko sitten terkkarilla pyytämässä hemoglobiinin mittausta, ja siinähän se näkyi. Alhainen rauta-arvo. Ei kun rautaa syömään! Oon nyt viikon rautakapseleita syönyt, enkä oikein osaa sanoa onko muutosta parempaan tapahtunut. Toivottavasti kohta, niin pääsee treenaan kunnolla! 

Pidin viime viikolla ruokapäiväkirjaa viideltä päivältä, ja ajattelin jakaa sen teidän luettavaksi.
En ole mikään hyvä esikuva terveellisesti syövästä ihmisestä. Koitan toki syödä perusterveellisesti, mutta makeaa täytyy saada, ja joskus on vain helpompaa käydä Hesessä kuin hirveässä nälässä alkaa tekeen jotain ruokaa. Heheh.. Kertokaa miltä tää teidän mielestä kuulostaa.
huom. leivän päällä margariini, ja salaatissa jotain vihreää salaattia.  

MAANANTAI
Aamupala 8.30: Tuorepuuro, jossa 1 tlk Activia maustamaton jogurtti, 1 dl täysjyväkaurahiutaleita, 0,5 dl puolukoita, 1 rkl pellavarouhetta. 1/2 dl maitoa.
Lounas 11.30: Pieni annos lohisalaattia, jossa hyvin mauttoman lohen lisäksi tomaattia, kurkkua ja punasipulia. 
Välipala 16: Loput lohisalaatista.
17: Sokeriton riisipatukka 20 g.
Päivällinen 20:Lohikeittoa, päällä nokare turkkilaista jogurttia. Pala reissumiestä, päällä kalkkunaleike ja kurkkua. Noin 1 1/2 dl maitoa. Jäliruoaksi korvapuusti ja kuppi teetä.
Lisäksi: vettä 1 litra, D-vitamiini sekä maitohappobakteeritabletti, sisälsi c-vitamiinia.
Liikuntana supersarja 1 22 min.
Kommentti: ruokavälit venyi aika pitkäksi, oli melko kiire päivä. Maanantaisin myös ruoanteko menee melko myöhään, jolloin myös syöminen tapahtuu verrattain myöhään illalla.

TIISTAI
Aamupala n. 9: Sama kuin maanantaina.
Lounas 11.30: Lohikiusausta, salaattia. Lasi maitoa ja vettä. 
Välipala 15.45: 175g salaatti, jossa pari kirsikkatomaattia, kurkkua, paprikaa ja artisokkaa.
Päivällinen 19: Sama kuin maanantaina. Jälkiruoaksi proteiinipatukka.
Iltapala n. 21: paistettu muna, 2 siivua juustoa, kalkkunaleike, paistettuja kasviksia, 1/2 tomaattia.
Lisäksi: vettä 1 litra, D-vitamiini ja rautalisä.
Liikuntana venyttelyä 30 min.
Kommentti: Me tehdään kalasta ruokaa ehkä kerran kuukaudessa, ja tietysti just sillä viikolla kun me tehdään, niin koulussakin on kalaa tarjolla. Normaalisti siis ei näin paljon kalaa syödä viikossa. 

KESKIVIIKKO
Aamupala 9: reissumies, kalkkunaleike, keitetty muna, tomaattia, kuppi maitokaakaota.
Lounas 12.30: 2 x kolmioleipä (eines), sokeroimaton proteiinijuoma.
Välipala: Porkkana, pakastevihanneksia, 1/2 avokado.
Päivällinen: Lohikeittoa. Pala reissumiestä kalkkunalla ja tomaatilla. 1 dl maitoa.
Iltapala 20.15: Appelsiini, omena, 1/2 dl saksan- ja cashewpähkinöitä.
Illemmalla 1/2 rasiaa juhlapöydän konvehteja.
Lisäksi: vettä 1,6 litraa, D-vitamiini ja rautalisä.
Liikuntana 44 minuuttia supersarja 2. 
Kommentti: juuh tuli tossa vedettyy vähä noita suklaita xD Mutta sain jonkun aivan ihme väsymys-itkukohtauksen, kun tuntui etten jaksa tehdä MITÄÄN en yhtään MITÄÄN, ja sitten piti vähän lohduttaa itseään eli lukea sängyssä kirjaa ja syödä suklaata, sallittaneen? 

TORSTAI
Aamupala 9: sama kuin kesiviikkona + porkkana.
Lounas 12.30: Kasvismunakas, salaattia. Lasi maitoa ja vettä.
Välipala 14.45: Reissumies, 1/2 avokado, 1/2 tomaatti, kasviksia, porkkana.
Päivällinen 19.30: falafel-ateria Hesessä (xD), vettä
Lisäksi: vettä 1,3 litraa. D-vitamiini ja rautalisä. 
Liikuntana 1/2 tuntia hölkkää, 4,2 km.
Kommentti: juuuh.


PERJANTAI
Aamupala 9.10: 2 paistettua munaa, kasviksia.
Lounas 12.15: Jauheliharisottoa, salaatti, 2 lasia vettä. Kuppi teetä.
Välipala 15.15: 1 dl puolukoita, 1 dl täysjyväkaurahiutaleita, purkki maustamatonta jogurttia.
18: maitokahvia ja iso pala kakkua. 
Päivällinen 20.15: kanarisottoa.
21: 0,33l olut.
Lisäksi: vettä 1,3 litraa, D-vitamiini ja rautalisä. 
Liikuntana hiihtoa 64 min. 

Siinä, mun ruokailut syynissä, kuinka hirvittävältä kuulostaa? 

Kuvituksena tuttua whi-kuraa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti