maanantai 4. tammikuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 53

Viime viikolla pääsin lenkille uuden sykemittarin, Polar M400 kanssa. Ostin tämän siksi, että luulin vanhan menneen rikki,kun se näytti yhtäkkiä sykkeet tosi korkeina ja vauhdin hitaana. Lisäksi vanha Suunnon mittarini ei Kokkolassa meinaa löytää GPS-signaalia. 
No, eipä se edellinen rikki ollut mennyt. Jotain on tapahtunut, kun sykkeet nousee heti korkeisiin lukemiin. En voi pk-lenkkiä tehdä tarpeeksi hitaasti, koska sykkeet nouse heti lähemmäs 160, vaikka vauhti on todella hidas, nopean kävelyn tasolla. 
Kattokaa nyt näitä tuloksia muutamalta edelliseltä lenkiltä: 
3,7 kilsaa, 30 min, keskisyke 153, nopeus 8'06 min/km.
3,6 kilsaa, 30 min, keskisyke 157, nopeus 8'20 min/km.
5,3 kilsaa, 45 min, keskisyke 159, nopeus 8'29 min/km.
5,4 kilsaa, 45 min, keskisyke 159, nopeus 8'23 min/km.
Mulla ei oo ikinä käyny näin, en ymmärrä. Juoksu ei tunnu raskaalta, sykkeet vaan heti nousee taivaisiin. En usko että kyse olisi ylikunnosta, koska en ole viime aikoina edes liikkunut erityisen paljon. Voisiko raudan puute aiheuttaa tämmöistä...?

Takaisin tähän vempaimeen. 
On kyllä kivaa, kun ei tarvitse erikseen kantaa mukana sitä gps-podia, kun tähän se on rakennettu sisään. Tässä näkyy hyvin kaikki tiedot ( nopeus, syke, aika, matka) samaan aikaan näytöllä harjoituksen aikana, edellinen näytti aina vain yhden tai kaksi (mutta ei matkaa ja aikaa yhtäaikaa) tietoa samaan aikaan. 
Ja mikä parasta...
... tää kehuu myös surkeasti menneitä harjoituksia! Niinkö ois oma, erittäin positiivinen, valmentaja mukana! 
Tosi mielenkiintoista lukea, mitä tehty harjoitus kehitti. Niin ja tämä myös mittaa aktiivisuutta, tosin en ole sitä itse käyttänyt siihen tarkoitukseen. Hinta noin 145 - 199 €. Oon kyllä tykännyt tosi paljon. 

Maanantai: Hölkkää 5,3 km / 45 min.
Tiistai: Lihaskuntoa 27 min, josta 7 min verkkoja.
Keskiviikko: Hyötyliikuntaa shoppailusta, illemmalla kipeiden lihasten venyttelyä.
Torstai: Lepo.
Perjantai: Kävelyä 3,6 km / 34 min, supersarja 1 18 min.
Lauantai: Venyttelyä 30 min.
Sunnuntai: Hölkkää 5,4 km / 45 min, 5 x 40-50 metrin vedot. 30 min venyttelyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti