tiistai 2. helmikuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 4

Viime viikko meni verrattain kevyesti liikkuen. Kävin hiihtämässä kahdesti, tein kahdesti lihaskuntoa kotona ja kerran kävin kävelemässä. 
Hiihtolenkit olivat molemmat aivan mahtavia! Maanantaina pääsin vasta 7-8 aikoihin illalla, mutta jaksoin silti hyvin. Koska taivas oli valosaasteesta aivan punainen, päätin hiihtää 9,7 kilometrin ladun, jossa on muutaman kilsan pätkä valaisematonta latua. Taivaan punaisuus värjäsi lumen ihan oranssin-punaiseksi, joten näkyvyys oli hyvä. Oli todella tunnelmallista hiihtää kuunnellen hyvää musaa. Ehkä vähän pelotti jos joku susi hyökkää kimppuuni, mutta eipä niin käynyt.


Toisen lenkin kävin äitin kanssa viikonloppuna hiihtämässä Kalajoella. Hiihdin pisimmän lenkkini tälle talvelle 20,2 km. Mentiin tosi rauhallista vauhtia, ja lopussa tuntuikin siltä, että olisi voinut vielä toiset 20 kilsaa hiihtää. Yksin tulee mentyä niin kovaa, etten jaksa pitkiä lenkkejä tehdä, joten on hyvä välillä käydä toisen kanssa hiihtämässä. Äiti varsinkin ei kovin kovaa yleensä mene, koska hän haluaa hiihtää pitempiä lenkkejä. 


Hiihtokilometrejä ei tälle talvelle ole kuitenkaan montaa kymmentä kertynyt, vaikka uhosin, että kun ladut saadaan tehtyä hiihdän joka päivä. Nyt olen käynyt hiihtämässä vain pari kertaa viikkoon. Etsinkin mielekkään juoksuohjelman, jonka aion toteuttaa hiihtäen, jotta tulee vähän vaihtelua hiihtolenkkeihin ja pysyy mielenkiinto yllä. Mutta kyllä nytkin jo huomaa, että kehitystä on tapahtunut. Ensimmäiset hiihtolenkit tuntuivat tosi raskailta ja peruslenkin (jonka yleensä hiihdän) tekemiseen meni paljon enemmän aikaa kuin nyt. 

Maanantai: Hiihtoa 51 min.
Tiistai: Lepo.
Keskiviikko: Lihaskuntoa 35 min.
Torstai: Lepo.
Perjantai: Hiihtoa 1h 42 min.
Lauantai: Lihaskuntoa 19 min ja kävelyä 37 min.
Sunnuntai: Lepo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti