keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Treenikatsaus viikoon 9

Tällä viikolla pitäisi aloittaa juoksu,hui! Hiihtokilometrejä tälle talvelle kertyi 218,3 km eli sata metriä enemmän kuin viime vuonna. Mulla on tavoitteena joka talvi hiihtää edes vähän enemmän kuin edellisenä, joten tavoitteeseen pääsin. Harmittaa kyllä jättää hiihto, oon aina tykännyt hiihtämisestä mutta nyt musta tuntuu, että tänä talvena oon rakastunut siihen. Onko mitään parempaa kun voi mennä luonnonhelmaan treenaamaan, parhaimmillaan täydelliseen hiljaisuuteen? Onko mitään tehokkaampaa liikuntamuotoa kuin hiihto, samalla aerobista, mutta kuitenkin tuntuu jaloissa, selässä, käsissä, vatsoissa? 
Tykkäsin todella paljon Vuokatissa mäkisistä laduista. Noiden neljän lomapäivän aikana tuli hiihdettyä enemmän mäkiä kuin tänä ja viime talvena yhteensä. Huippu tunne, kun syke nousee, hengästyttää, käsissä ja jaloissa polttelee.. Tehokasta, niin tehokasta. 



Maanantai: Potkukelkkailua 5 km. Lihaskuntocircuit 50 min, josta 5 min alkulämpö + jäähdyttely.

Tiistai: Kävely 49 min / 5 km.  

Keskiviikko: Hiihtoa 7 km / 31 min. Kilometri lämmittelyksi, sitten 3x800 metrin reipas veto kahden minuutin palautuksilla, jonka jälken 3x400 metrin kovempi veto kahden ja puolen minuutin palautuksilla. 

Torstai: Hiihto 13,8 km / 65min.

Perjantai: Hiihtoa 10 km / 50 min. Lisäksi lumilautailua pari tuntia.

Lauantai: Hiihtoa 11,6 km / 58 min. Lisäksi lautailua pari tuntia.

Sunnuntai: Hiihtoa 11,4 km. 

Koska lomaviikolla tuli liikuttua niin paljon ja rankasti, pidän tämän viikon kevyenä. Tarkoitus olisi käydä pari kertaa kokeilemassa miltä se juoksu tuntuu, ja onko hiihto pitänyt kuntoa yllä. Toivotaan parasta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti