maanantai 4. huhtikuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 13 ja kisakauden avaus

Heipä hei, viime lauantaina tuli tosiaan avattua kisakausi Toholammilla. Osallistuin siis 7,9 kilsan juoksuun hölkkäsarjassa. Mahdollista olisi ollut myös juosta maraton tai puolikas, mutta kyllä tuota juostessa ajattelin että olisi ollut hulluutta lähteä tässä vaiheessa puolikasta juoksemaan. 

Juoksu tuntui kisapäivänä (penikoita lukuunottamatta) hyvältä, vaikka lähtö olikin 11.00, joka on aivan liian aikaisin mulle. Ilma oli huippu, aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, ei tuullut, ja vaikka lämpöasteita oli vain pari olisi varmasti tarennut ilman takkiakin juosta. Päätin kuitenkin pelata varmanpäälle ja juoksin t-paidalla ja takilla, eikä tullut kuuma eikä kylmä. 

Vauhti oli hyvä, juoksin puolet matkasta erään maratoonarin perässä ja oli hyvin helppoa juosta hänen imussaan. Viimeiset kolme kilsaa tultiin suoraa maantietä, jolloin teki vähän tiukkaa. Vauhdit olivat kuitenkin koko matkalla siinä 4'58 ja 5'30 välillä. Vasta viimeisellä sadalla metrillä tuntui tosi pahalta, siltä että kohta lentää laatta. Mutta onneksi ei kuitenkaan! Loppuaika oli 39 min 33s, ja keskivauhdiksi 5'01 min/km. Hölkkäsarjassa olin eka, ja jos olisin varsinaiseen kisasarjaan osallistunut olisin tullut viidenneksi. Olen kyllä tosi tyytyväinen tulokseen, ylitin tavoiteeni, ja muutenkin kun ajattelee että juoksukautta on takana vasta muutama viikko. 


Viikkoon mahtui kisan lisäksi tunnin hölkkä, vetotreeni, lyhyt lihaskunto ja kevyttä pyöräilyä. 

Maanantai: Hölkkää 8,4 km / 1 h, puolessa välissä 8 x 80 reipasta vetoa.

Tiistai: Lihaskuntotreeni 13 min.

Keskiviikko: Juoksua 34 min. Alkuun 500 metriä lämmittelyksi, sitten 3 x 800m keskiraskasta vetoa 2 minuutin kävelypalautuksella, ja 3 x 400 m kovempaa vetoa 2,5 minuutin palautuksilla.
800 metriä 
1. veto: 4 min 6s, keskisyke 173/ maksimi- 183.
2: 4 min 3s, 175/182.
3: 4 min 8s, 176/182.
400 metriä:
 1: 1 min 47s, 177/191.
2: 1 min 51s 173/188.
3: 1 min 39s, 177/194. 

Torstai: Lepo.

Perjantai: Kevyttä pyöräilyä 25 min.

Lauantai: Juoksu 7,9 km / 40 min.

Sunnuntai: kevyttä pyöräilyä 45min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti