maanantai 25. huhtikuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 16 ja kisat

Viimeksi puhuin siitä, että lauantaina olisi kisat tiedossa mutten ole varma osallistunko vai en. Vielä lauantaiaamuna mietin, että menenkö vai en. Välillä mieli kallistui sen puoleen että en mä lähde, mutta aloin kuitenkin pistämään urheilukamppeita kasaan. Kisana oli siis Ullavassa juostu Norpan lenkki 11,3 kilsaa. Kilpailukalenterin mukaan tapahtuma alkoi 12.30 ja olin tuntia aikaisemmin paikalla. Siellä vasta tuli ilmi, että tuon kisamatkan lähtö onkin 13.30. Siinä vaiheessa mietin, että ei olis kannattanutkaan lähteä. Aikaa tapettavana kaksi tuntia, huoh. No, ei muutakun autoon istumaan ja Netflix pyörimään :D Onneksi aika kului nopeasti. 

Itse juoksu meni oikein mukavasti. Juoksin ensin muutaman kilsan erään naisen peesissä, aika häntäpäässä, suurinpiirtein 5'15 minuutin kilsavauhdilla. Siihen sitten kuusikymppinen mies nousi rinnalle, ja alkoi jutella juoksusta. Hänen vauhdissaan ohitimme vielä pari juoksijaa ja kilsavauhtikin kiristyi hiukan alle viiteen. Oli oikein mukava juosta jutellen, kilsat taittuivat huomaamatta. Seitsemän kilometrin kohdalla en enää jaksanut juosta hänen vauhdissaan ja jäinkin yksin hölköttelemään loppuun. Kilsat 8-10 oli vaikeimmat, jalat painoivat ja vauhti tippui lähemmäs 6 min/km. Onneksi viimeiselle kilsalle sain vielä kiristettyä ja tulin maaliin ajalla 58min 40s, kilometrivauhti oli 5'11 min / km. 


Kuntosarjassa tulin toiseksi kolmesta juoksijasta, mutta häisin voittajalle ainakin kuusi minuuttia. Mutta ihan hyvä maku jäi kisoista. Parasta oli, että myös kuntosarjalaisista kolme parasta sai pokaalin! Harvemmin niin on.


 Maanantai: Lepo.
Tiistai: Lihaskuntotreeni 10 min.
Keskiviikko: Lepo.
Torstai: Vk-treeni 40 min. Alkuun lämmittelyksi kilsa hölkkää, jonka jälkeen 5 x 2 min vetoja 2,5 minuutin palautuksella.
1. veto) 500m, keskisyke 183 huippusyke 193.
2) 490m, 180 / 193.
3) 480m, 179 / 192.
4) 480m, 179 / 192.
5) 480, 179 / 193.
Jäähdyttelyksi 1,4 kilsaa hölkkää.
Perjantai: lepo.
Lauantai: Kisat 11,3 km / 59 min, alkuun pari kilsaa lämmittelyä.
Sunnuntai: Hölkkää 44 min / 6,5km. Venyttelyä 20 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti