maanantai 9. toukokuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 18 + tehokas pyramiditreeni

Mulla alkoi nyt uusi juoksuohjelma. Edellisessä ohjelmassa oli juoksua kolme kertaa viikossa, tässä on neljä. Kolme peruskestävyyttä ( joillakin viikoilla pk+vk yhdistelmätreeni ) ja lisäksi yksi tekniikkaan painottuva treeni. Mietin kuitenkin tässä jos alkaisin käydä kerran viikossa spinningissä ja korvaisin sillä yhden lenkin. Vähän säästäisin penikoita. 

Viime viikolla tuli siis tehtyä 40, 45 ja 60 minuutin tasavauhtinen peruskestävyyslenkki, kevyttä pyöräilyä ja kävelyä, sekä pari kertaa lihaskuntotreeni, toinen vatsalle ja toinen käsille. Lisäksi tein pyramiditreenin, josta voisin avautua vähän lisää. En tiedä kuinka monelle se on ennestään tuttu juoksuharjoite. Minä tein sen viikonloppuna ensimmäistä kertaa. Voin kyllä suositella tätä treeniä, varmasti kerran viikkoon tai kahteen tehtynä olisi omian viemään kuntoa roimasti eteenpäin!

Pyramidi: Juokse kiihdyttäen 50 metriä, palaa lähtöön kävellen / hölkäten. Juokse reippaasti 100m, palaa lähtöön hölkäten / kävellen. Kasvata matkaa 50 metrillä aina 300 metriin asti, sen jälkeen lyhennä matkaa 50 metriä, niin että viimeisenä vetona juokset vain 50 metriä. Tämä treeni on hyvä tehdä kentällä, mutta onnistuu myös tasaisessa maastossa. 

Kävin tänään hakemassa perjantain Kokkola cityrun paidan! Aika hassu värivalinta mielestäni... Saa näyttämään mut ihan haamulta :D Ärsyttää kyllä kun otin pienimmän koon (s) ja se siltikin on noin iso. Viime vuonna sama juttu. 

Maanantai: Hölkkää 40 min / 5,9 km. Vatsatreeni 10 min.

Tiistai - keskiviikko: Lepo.

Torstai: Hölkkää 45 min / 6,2 km. 

Perjantai: Pyöräillen kuntosalille 16 min / 4,4km. Kuntosalilla käsitreeni lämmittelyineen 25 min. Pyramidiharjoite 31 min / 3,6 km. Pyöräillen takaisin kotiin 15 min / 4,4km. 

Lauantai: Hölkkää 60 min / 8,6 km.

Sunnuntai: Pyöräilyä 45 min. Kävelyä 36 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti