maanantai 23. toukokuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 20

Viikko 20 oli kevyempi viikko, ehkä vähän palauttavampi puolikkaan jälkeen. En tiedä johtuiko puolimarasta, hemoglobiinista vai mistä, mutta olo oli viikolla outo. Väsytti, huimasi, hengästytti helposti ja tuntui että sykekin oli parilla treenillä aika korkealla. Ei mikään ihanteellinen treeniviikko.

Lauantaina kävin tekemässä superduperekstramega lyhyen tekniikkatreenin kentällä. Tarkoitus oli juosta 6 x 50m kädet ylhäällä. Helpompaa olisi EHKÄ ollut, jos olisi ollut joku keppi, josta olisi voinut pitää kiinni. Treenin tarkoitus oli ilmeisesti pitä yläkroppa mahdollisimman liikkumattomana, mikä oli vaikeaa. Kokeilkaa vaikka. Itselleni tuntui ainakin tosi pöhköltä juosta kädet ylhäällä. Tuntui, että yläkroppa heijasi ihan hallitsemattomasti puolelta toiselle, kuten kuvassakin vähän näkyy. Loppuun otin vielä pari 50 metrin vetoa. 

Maanantai: Spinning 44 min, keskisyke 159, huippu- 185.
Tiistai - keskiviikko: Lepo.
Torstai: Lenkki 40 min. 20 min pk, 3 km, 6'43 min / km + 20 min vk, 3,8 km, 5'15 min / km. 
Perjantai: Lihaskuntopiiri 26 min.
Lauantai: Tekniikkatreeni, pyöräilyä nelisen kilsaa sekä muutama vatsalihasliike.
Sunnuntai: Hölkkää 75 min / 10,8 km.

2 kommenttia:

  1. Pitää ehdottomasti kokeilla tätä! Ei oo ennen tullutkaan mieleen, että kannattaisi harjoittaa myös yläkropan tiettyä liikkumattomuutta... (en saa nyt sitä tiettyä sanaa päähäni, mutta ymmärrät varmaan mitä haen takaa :D). Mutta käyn ehdottomasti testaamassa. Kiitos loisto vinkistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eipä tuo olisi tullut itsellenikään mieleen ellen olisi jostain netin syövereistä lukenut tuosta tekniikkatreenistä. Ajatuksena kädet ylhäällä juoksu tuntui helpolta, mutta käytännössä se tuntui vaikealta. Tai sitten en vaan tajunnut kuinka tuo tapahtuu :D hyvä varmaan olisi jos joku voisi kuvata juoksun niin näkee videolta miltä juoksu näyttää ja mitä tekee väärin.

      Poista