maanantai 30. toukokuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 21

Viikko 21 oli treenin osalta kovempi kuin edellinen ja juoksukin kulki paremmin kuin edeltävänä viikkona. Viikko alkoi perinteisesti maanantain kuntopiirillä, jossa liikkeinä oli penkille nousu, mave, askelkyykky, vatsarutistus, lantionnosto, kulmasoutu, x-hyppy, ojentajapunnerrus käsipainolla, penkkikyykky ja hauiskääntö. Tein ekalla kierroksella jokaista liikettä minuutin ja siirryin suoraa seuraavaan liikkeeseen ilman taukoja. Toinen kierros 45 sekuntia ja kolmas 30 sekuntia. 

Tiistain pidin lepopäivänä ja keskiviikkona menin spinningiin. Olen nyt pari kertaa käynyt spinnissä ja ostinkin kymppikortin sitä varten. Spinnillä korvaan yhden lenkin, jotta penikat vähän säästyisivät. Ja on se mahtava tunne kun 45 minuutin järisyttävän hikoilun jälkeen lähtee salilta, jes mä jaksoin ja huh se on ohi! :D 

Torstai meni taas lepuutellessa ja perjantaina oli viikon ekan lenkin vuoro. Lenkkinä 20 min pk + 20 min vk. Lenkki meni muuten ihan samalla tavalla kuin viime viikolla, ekalla puoliskolla juoksin 3 km ja toisella 3,8km, ainoastaan ekan puoliskon keskisyke oli nyt alle 150 kun se viime viikolla oli yli 150. 



Lauantaina koitti jo etukäteen jännittämäni treeni: 4 x 2 km vedot kympin kisavauhdilla eli lähellä 5 min / km. Olisin halunnut juosta 5 x 2km, mutta neljännen vedon jälkeen jalat olivat ihan hyytelöä, niin että päätin jättää viidennen vedon pois. Lauantaina oli myös kuuma ja aurinko porotti, joten sää teki treenistä vieläkin tuskaisamman. Kuitenkin, eka kilsa meni aikaan 4'51 min / km, toinen 4'48 min / km, kolmas 4,58 min / km ja viimeinen 4'55 min / km. Palauttelin välissä 2,5 min ja verkkoja kertyi yhteensä 2 kilsaa. 

Sunnuntaina juoksin pidemmän hitaan lenkin 14,1 km. Sunnuntaina oli myös tosi kuuma ja aurinko paistoi polttavasti, ei ollut vettä mukana, joten juoksu oli uuvuttavaa. 

Maanantai: Lihaskuntopiiri 29 min.
Tiistai: Lepo.
Keskiviikko: Spinning 43 min, keskisyke 151, huippu- 185.
Torstai: Lepo.
Perjantai: Juoksu 40 min / 6,8 km
Lauantai: Juoksu 62 min / 10 km.
Sunnuntai: Hölkkää 100 min / 14,1 km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti