keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

So many reasons to run

Miksi juoksu on niin suosittu liikuntamuoto? Miksi kaikki hehkuttavat juoksua? Pitäisiköhän kokeilla? TODELLAKIN! 
  • Sanomattakin on selvää, että säännöllinen lenkkeily parantaa kuntoa ja edistää terveyttä. Kestävyysharjoittelussa keho käyttää energianlähteenä hiilihydraatteja ja rasvaa, jolloin painonhallinta helpottuu.
  • Lenkkeily ehkäisee stressiä. Varsinkin liikunta luonnossa rentouttaa ja virkistää mieltä. 
  • Juoksukunto kehittyy nopeasti. Aloitteleva lenkkeilijä voi juosta esim. kolmesti viikossa ja huomata kehitystä nopeasti - juosta jaksaa kauemmin tai kovempaa. Kehittyminen motivoi asettamaan tavoitteita, mikä pitää yllä juoksuintoa. 

  • Juoksukuntoa voi kehittää myös arkiliikunnalla, esim. kulkemalla työ- ja kauppamatkoja kävellen tai pyörällä, unohtamalla hissin ja kävelemällä portaat sekä pihatöissä puuhastellen. 
  • Saat juoksulenkillä omaa aikaa. Toisaalta juoksun ei tarvitse olla yksinäistä puurtamista, vaan sen aikana voi vaihtaa kuulumisia ystävän kanssa. Ennalta sovittu yhteislenkki lisää motivaatiota ja pitää yllä harrastuksen säännöllisyyttä. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta juosta kaverin kanssa, voit kokeilla mennä juoksukouluun. Niitä järjestetään niin aloitteleville juoksijoille kuin aktiiviharrastajille. Sieltä löydät uusia tuttavuuksia ja ideoita omiin treeneihin. 

  • Juoksu onnistuu missä vain, milloin vain! Juoksu on kiinni vain omasta aikataulustasi ja lenkille pääsee vain astumalla ulos kotiovestasi.
  • Ihminen on luotu liikkumaan. Näin se vain on.
Mikä saa sut juoksemaan / liikkumaan?

Kuvat weheartit 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti