maanantai 13. kesäkuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 23

Viikko 23 oli samanlainen treeniviikko kuin 21 eli hieman kovempi sisältäen 20 min pk + 20 min vk treenin, 5 x 2 km vedot sekä 100 minuutin pitkiksen. 

Pk/vk -yhdistelmätreeni meni toissa viikkoiseen verrattuna hieman paremmin. En tiedä sekoiliko mun sykemittari, mutta 20 minuutin pk-jaksolla juoksin sen mukaan 3,36 kilsaa. Voi olla että se vähän näyttää liikaa, sillä vk-osuudella kilsoja kertyi vain 3,73 vaikka vauhti oli huomattavasti kovempi. 

Viikon paras treeni oli ehdotomasti 5 x 2 kilsan vedot kympin kisavauhdilla. Viikolla 21 en jaksanut juosta kuin 4 vetoa, joten nyt päätin ottaa sen verran iisisti, että se viideskin veto irtoaa. Nyt oli myös huomattavasti helpompi juosta kun lämpöasteita oli vain 10 ja ilma sateen jälkeen happirikas ja raikas. Viikolla 21 oli tosiaan ne kuumat ja aurinkoiset päivät... Vedot suunnittelin menevän näin: 1. veto rento, 2. kovempi, 3. kovempi, 4. rento, 5. kovin. Vetojen välissä lepäsin 2,5 minuuttia. 
Ja näin ne loppupeleissä kulkivat: 1. veto 5'00 min / km, syke 178. 2. veto 4'56 min / km, syke 181. 3. veto 4'49 min / km, syke 183. 4 veto 5'07 min / km, syke 183 ( jostain syystä tämä hitain veto tuntui kovin raskaalta). 5. veto 4'33 min / km, syke 180 ( ja jostain syystä tämä kovin veto tuntui hyvinkin helpolta :D ).

Viikon tuskaisin treeni viikon 21 tapaan oli 100 minuutin "pitkis". Jalat tuntuivat tosi tukkoisilta ja askel painoi jo heti ensimmäisen 100 metrin jälkeen. Hengästytti paljon ja juoksu ei vain tuntunut hyvältä. Monessa välissä mietin, että pitäisikö vain palata takaisin ja tehdä suosiolla lyhyempi lenkki, mutta ei antanut päänuppi periksi. Kaikesta huolimatta lenkillä syke oli matalampi ja vauhti hieman kovempi kuin viikolla 21. Kilsoja kertyi 14,6. 

Tämä teksti tuli useampaan otteeseen sunnuntain lenkillä päähän :D 

Toivon nyt kovasti, että jalkojen tukkoisuus häviäisi tämän viikon myötä, sillä viikonloppuna olisi tiedossa kympin kisa. Kovasti haluaisin alittaa 50 minuutin rajan, mutta vähän epäilyttää. Pitää nyt ottaa vähän kevyemmin ja jaksaa venytellä ja rullailla jalkoja päivittäin. 

Maanantai: Juoksu 40 min ( pk + vk ) 7,1 km.
Tiistai: Lepo.
Keskiviikko: Spinning 42 min, keskisyke 142, huippusyke 187.
Torstai: Reisi, vatsa, peppu -treeni 16 min.
Perjantai: 61 min 5 x 2 km vedot, 10,4 km, lisäksi verkat alkuun ja loppuun yht 1 km.
Lauantai: Lepo.
Sunnuntai: Hölkkää 100 min / 14,6 km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti