maanantai 20. kesäkuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 24

Viikko 24 oli hieman kevyempi viikko, sillä minun piti osallistua viikonloppuna kisoihin, joihin en kuitenkaan osallistunut. Kävin kolmesti lenkillä, joista kahtena hölköttelin kevyesti puoli tuntia. Sunnuntaina kävin juoksemassa kovemman kympin. Lisäksi kävin maanantaina spinningissä, joka oli aika rankka. 

Seuraavat 13 viikkoa tulen tekemään maratonille valmistavalla treeniohjelmalla. Tavoitteenani on siis juosta eka maraton syksyllä Jyväskylässä Finlandia marathon -tapahtumassa. Jos joku on siellä käynyt niin vinkkejä tapahtumasta otetaan vastaan! En ole vielä ilmoittautunut tapahtumaan, sillä siihen on pitkästi aikaa. Hotellin sen sijaan olen jo varannut koko viikonlopuksi. Aluksi meinasin, että mentäisiin ukon kanssa Omenahotelliin, mutta päätin kuitenkin varata huoneen Sokoshotellista. Uskoisin, että siellä on rauhallisempaa viikonloppuna ja ainakin saa kunnon aamupalan, mikä on erityisen tärkeää maratonaamuna. 

Treeniohjelmaani kuuluu edelleen vain kolme lenkkiä. Spinningissä aion käydä kerran viikossa niin kauan kun kymppikortissa riittää kertoja. Suraavat pari viikkoa tulevat olemaan ehkä vähän kevyempiä, sillä aloitin tänään kesätyöt siivoojana, ja päivässä tulee käveltyä aika paljon. Nytkin on jalat niin kipeät että huhhuh. Joten en viitsi rasittaa kehoani kovalla treenillä ennen kuin kroppa on tottunut kokopäiväiseen työhön. 

Blogin nimi on nyt Matkalla maratonille. Sisältö pysyy samana. Sivupalkkiin laittelin vähän kisoja, joihin minua kiinnostaisi osallistua. Päivittelen sitä sen mukaa kun osallistumiseni kisaan varmistuu ja varmistuu myös se mitä matkaa lähden juoksemaan.

Pari enkkaakin löytyy sivupalkista, tosin tuon kympin ennätys ei ole mikään virallinen. Muistan juosseeni kympin yläasteella kovempaa, mutta koska en muista tarkkoja lukuja laitoin tuon sunnuntaina juostun kympin ajan siihen. Että juu, näillä mennään nyt eteenpäin :)

Maanantai: Kävely 34 min. Spinning 43 min, keskisyke 158, huippusyke 191.
Tiistai: Hölkkää 4,9 km / 32 min, välillä 5 x 100m kiihdytys. Keskisyke 158.
Keskiviikko - torstai: Lepo.
Perjantai: Hölkkää 4,6 km / 30 min, 6'34 min / km, keskisyke 151.
Lauantai: Punnerrus, vatsa, kyykky -treeni 13 min.
Sunnuntai: Juoksu 10 km / 51 min 25 s. 5'09 min / km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti