keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Kesäkuun ostokset

Päätin näin kesäkuukausien aikana tehdä kuukauden suosikit postausten sijaan kuukauden ostokset postauksen. Kesällä kun on vähän parempi rahatilanne, tulee enemmän tehtyä ostoksiakin. Tässä niistä osa.


Olen innostunut oikein kunnolla penkomaan kauppojen poistolaareja. Lumenen dödön ostin Citymarketin poistolaarista kahdella eurolla ja Nivean huulirasvan Anttilan vastaavasta eurolla. Noissa poisto-/alepisteissä on kyllä se huono puoli, että herkästi sortuu ostamaan aivan turhiakin juttuja. 
Kasvovesi tuli tarpeeseen kun edellinen loppui. Yleensä tykkään käyttää kasvoilla puhdistusaineena rasvaiselle / epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja tuotteita mutta kasvovesi ja yövoide saavat olla hellävaraisempia. 

Ilmeisesti kosteutus on ollut asia mitä mun hiukset ovat kaivanneet. Nimittäin ensimmäisen pesukerran jälkeen tällä shampoolla hiukset tuntuivat ihanan sileiltä ja mielestäni takkujakin oli vähemmän. Yleensä mun hiukset on karheat ja helposti takkuuntuvat. Iso plussa shampoon suomalaisuudesta. 

 Tämän takin ostin jo ihan alkukesästä KappAhlin alesta. Hintaa muistaakseni 25 euroa. Tätä on hyvä käyttää lenkeillä jos on hiukan viileämpi sää, ettei tarkene pelkällä t-paidalla. 

 Asicsen Gel Kayano 22 kengät ostin InterSportista 170 eurolla. Kuten edellisessä treenikatsauksessa kerroin, niin nämä ovat hyvin vaimennetut ja pronaatiotuki löytyy. Pitemmille lenkeille ajattelin nämä ottaa käyttöön. Ja aivan ihana väri! Vielä hieman kirkkaampi oranssi kuin miltä kuvassa näyttää.


Ennen juhannusta ostin itselleni sähköpianon Kokkolan Facebook-kirppikseltä. Tällä hintaa 550€ josta minun mielestäni olisi voinut tinkiä, mutta en uskalla :D On kiva, kun mulla on nyt harjoittelumahdollisuus myös kotona. Joskus koulussa on päiviä, kun ei ole oppitunteja, on mun silti pakko mennä sinne harjoittelemaan ja se tuntuu tympeältä. Nyt voin harjoitella myös kotona! Myös viikonloppuisin, ennen en juuri koskaan harjoitellut viikonloppuisin. Joten varmasti koulun alettua mun soitot lisääntyvät tämän myötä, nyt kesällä olen ollut vähän laiska harjoittelemaan....
Muutaman huonon puolen olen tästä huomannut. Kaiuttimet tässä on soittimen takana eli ne jäävät nyt tuonne seinän ja soittimen väliin, enkä meinaa oikein kuulla soittoa. Naapuri varmaan kuulee paremmin kuin minä...
Nopeiden kappaleiden soittaminen on mahdotonta. En tiedä mistä se johtuu, mutta jotenkin tällä ei vain voi soittaa nopeasti.
Koskettimet ovat mielestäni paljonkin kapeammat kuin oikeassa pianossa / flyygelissä. Nyt joudun soittamaan vähän sormet supussa. Saa nähdä osaanko soittaa koulun soittimilla enää ollenkaan.
Mutta, eiköhän tämä nyt asiansa aja :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti