maanantai 4. heinäkuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 26 ja kisat

Viime viikon lauantaina kävin juoksemassa Vetelin markkinahölkällä. Hieman ihmetyttää, sillä tapahtuman ilmoituksissa ja mainoksissa luki matkan olevan 6,6 kilsaa, mutta mun sykemittari sai matkaksi vain 6,3 kilsaa. Kolmen sadan metrin heitto on kyllä aika paljon. Mutta jotenkin luotan enemmän mun sykemittariin, ja uskon matkan olevan tuo lyhyempi. Varsinkin kun mun loppuaika maalissa oli 30 min 37 s ( 38 sekuntia tapahtuman tuloksissa ).
 Pidin tapahtumasta, joka oli markkinoiden yhteydessä. Matka kulki sekä asfalttia, hiekkatietä että polkua. Aluksi mietin, että tuo polkuosuus syö varmaan paljon aikaa, kun en ole tottunut juoksemaan polulla. Mutta lopulta vauhti ei paljoakaan poluilla laskenut, itseasiassa sain polkuosuuksilla monta juoksijaa kiinni. Onneksi polku välillä oli leveämpää niin pääsi ohittelemaan. Tukalaksi kisan teki kuumuus ja auringonpaiste, sekä urheiluliivit, jotka hinkkasivat rintakehään haavat. Ja haavoja alkoi tietysti kirvellä, kun hikoilin. Ehkä mä nyt uskon ja käyn ostamassa paremmat liivit. 
Tänä vuonna oli erityisen kova taso jopa kuntosarjassa, jossa juoksin. Tulin neljänneksi, mutta viime vuonna tuolla ajalla olisin päässyt palkintopallille. No eipä siinä, pääasia on että pääsi kehittämään kuntoaan mukavaan tapahtumaan, jossa oli paljon ystävällisiä ihmisiä. Tulen varmasti ensi vuonna uudestaan!


Tuota kisaa lukuunottamatta viikko oli kevyempi,
maanantai: vatsalihastreeni 17 min.
Tiistai: hölkkää 8,5 km / 55 min. Keskisyke 153, keskivauhti 6'30 min / km.
Keskiviikko: Lepo.
Torstai: Hölkkää 39 min / 6,2 km. Välissä juoksin kilsan vauhdilla, jolla ajattelin kisan juosta eli 5 min / km. Keskisyke 157, keskivauhti 6'17 min / km. Lenkin päätteeksi käsitreeni 17 min.
Perjantai: Lepo.
Lauantai: Kisat. 6,3 km / 30 min 37 s. Keskivauhti 4'51 min / km. Lisäksi verkat 2 km.
Sunnuntai: Venyttelyä 25 min, rullailua 15 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti