maanantai 18. heinäkuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 28 - palauttava viikko

Kun takana oli kaksi peräkkäistä kisaviikkoa, tuli palauttava viikko enemmän kuin tarpeeseen. 
Ensimmäisen lenkin tein tiistaina, kevyttä hölkkää puoli tuntia. Ei tuntunut hyvältä. Koko ajan mietin, että enää 20 minuuttia jäljellä, enää 15, kohta loppuu... En tiedä mikä siinä oli, mutta jostain syystä ei juoksu tuntunut kivalta. 

 Toisen lenkin tein torstaina, kevyt 40 minsaa, ja välillä 6 x 60 metrin kovia vetoja hyvällä tekniikalla. Hölköttelin noin 15 minuuttia urheilukentälle, jossa kiersin rataa tehden ne kuusi vetoa. Uuden vedon aloitin, kun syke oli tasaantunut, eli noin 300 metrin välein. Ja vartin verran juoksin vielä takaisin kotiin. Tällä lenkillä oli jo parempi fiilis ja juoksu tuntui mukavemmalta, ei enää niin kankealta kuin tiistaina. 

Lauantaina käytiin ukon kanssa Kalajoella seikkailupuisto Pakassa kiipeilemässä. Se on siis semmoinen Flow parkin tyylinen puisto. En tiedä voiko sitä sanoa liikunnaksi, mutta ainakin hauskaa oli! 

Sunnuntaina lähdin tekemään 110 minuutin pk-lenkkiä uusilla kengilläni. Ostin kesäkuun lopulla Asicsen gel Kayanot Intersportin alesta. Ne ovat todella hyvin vaimennettu ja lisäksi niissä on hyvä pronaatiotuki, ja ajattelinkin niitä pidemmille lenkeille, ehkä 10 kilsasta ylöspäin. Todennäköisesti teen kengistä oman postauksen, kunhan saan tarpeeksi kilometrejä niille. Nyt olen juossut niillä vielä lyhyempiä lenkkejä, tämä sunnuntain lenkki oli ensimmäinen pitkä. 

Sunnuntaina hölköttelin 15,7 kilsaa, eli aika hitaasti mentiin. Juoksu tuntui todella hyvältä, joten kevennetty treeniviikko toi tulosta. Ilma oli hyvin vaihteleva, välillä satoi vettä ja seuraavassa hetkessä aurinko paistoi kirkkaasti. Aika kului nopeaa ja oli ihanaa kun sai nauttia maalaismaisemista, kotipuolessa kun olin käymässä. 


Maanantai: Käsitreeni 16 min.
Tiistai: Hölkkää 30 min / 4,4 km. Keskisyke 148, keskivauhti 6'48 min / km.
Keskiviikko: Lepo.
Torstai: Hölkkää 40 min / 5,9 km, välissä 6 x 60m vedot. Syke 156, 6'45 min / km.
Pe - la: Lepo.
Sunnuntai: Hölkkää 1h 50 min / 15,7 km. Syke 150, 6'59 min / km. Venyttelyä ja rullailua. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti