maanantai 8. elokuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 31

Kun tässä katselen liikuntapäiväkirjastani viime viikon suorituksia olo on vähän pettynyt. Ei ollut tarkoitus pitää kevyttä viikkoa, mutta sellaiselta se tuntui. Juossutkaan en kuin kahdesti. Noh,ehkä oli ihan hyvä pitää hieman kevyempi viikko puolikkaan jälkeen. Tosin nyt mulla on sitten kaksi palauttavaa viikkoa peräkkäin :D 

Maanantaina tein lihaskuntotreenin kotona käsille ja vatsalle. Lisäksi rullailin ja venyttelin yhteensä 40 minuuttia. Puolikkaasta oli pari päivää aikaa, mutta kroppa ei tuntunut mitenkään väsyneeltä. Ehkä olisikin voinut käydä kevyellä lenkillä, mutta päätin ottaa varman päälle ja levätä juoksusta. 

Tiistaina oli iltavuoro, joten pidin lepopäivän. Keskiviikkona oli pitkästä aikaa aamuvuoro ja pääsin vihdoin spinniin. Keskiviikko olikin täyden kympin treenipäivä. Spinni meni todella hyvin, jaksoin pitää poljentarytmin pitkään samana vastuksen lisäyksistä huolimatta ja spurteissa poljin varmaan kovempaa kuin ikinä ennen. Treenin jälkeen oli älyttömän hyvä olo. Päätin jäädä vielä rentoutumaan venyttelytunnille. Pitäisi joskus itsekin nähdä enemmän vaivaa venyttelyyn. Varsinkin talvella kun on pimeää voisi pistää kynttilöitä palamaan, rentouttavaa musiikkia soimaan ja tehdä pitkät venytykset. 

Torstaina oli taas iltavuoro eli lepopäivä. Perjantaina vasta juoksin viikon ekan lenkin. Juoksin tutun vk-treenin eli kymmenen minuutin alkulämppä, 35 min vk-osuus vauhdin ollessa 5:15 - 5:55 min/km ja loppuun 7 min verkka. Tällä kertaa vauhtikestävyysosuus tuntui ehkä normaalia rankemmalta ja mietinkin jo lenkin lyhentämistä mutta jatkoin kuitenkin loppuun asti. 

Lauantaina kävin heittämässä pienen lenkin äitin uudella pyörällä, tein lyhyen kuntotestin ja illalla kävelimme veljen kanssa keskustaan hakemaan karkkia ja samalla pelattiin Pokemon Go:ta. Kävelyä kertyi 8 kilsaa ja aikaa kului puolitoista tuntia.

Sunnuntaina oli tarkoitus juosta kahden tunnin lenkki, mutta noin seitsemän kilsan kohdalla sade yllätti ja kastuin läpimäräksi. Eipä siinä auttanut kun juosta kotiin, enkä sitten jaksanut enää jatkaa lenkkiä loppuun asti. Illemmalla kävin vielä kävelyllä reilu puoli tuntia. 

My Asics family :)

Ma: Lihaskuntoa käsille ja vatsalle 36 min, venyttely+rullailu 40 min.

Ti: Lepo.

Ke: Spinning 43 min, keskisyke 141. Venyttelytunti 41 min.
 
To: Lepo.

Pe: Juoksu 8,85 km / 52 min. Lämmittely 10 min / 1,5 km + vk 35 min / 6,4 km, keskisyke 171, -vauhti 5:30 + verkka 7 min / 950 m.

La: Pyöräilyä 9,4 km / 24 min, pieni kuntotesti, kävelyä 8 km / 1h 31 min.

Su: Pk 11 km /  76 min, keskisyke 147, -vauhti 6:54. Kävelyä 4,1 km / 37 min. Venyttelyä 30 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti