sunnuntai 25. syyskuuta 2016

Juoksusuunnitelmia tulevaisuudelle

Ensinnäkin, mulla on kriisi mun blogin nimen suhteen. Nyt kun se maraton on juostuna, eikä treenitkään enään ole maratonille suuntautuvia, en ole varma sopiiko Matkalla maratonille enää blogini nimeksi! Olen todella huono keksimään mitään nimiä millekään, joten en nyt tiedä mitä teen asian kanssa. Ehkä käännyn laiskuuden puolelle enkä tee mitään :D 

Maratonin jälkeen olen ottanut iisisti. En ole käynyt kertaakaan juoksemassa, vain yhdesti kävelyllä. Aion tämän loppusyyskuun ottaa rennosti ja lepäillä. Oikeastaan mulla on tällä hetkellä todella kiireistä koulussa, joten aikaa lenkkeilylle ei edes ole. Ensi kuussa aion taas lähteä liikkumaan, mutta en vielä juoksemaan. Aion nyt pitää kunnon tauon juoksusta ja parannella penikoita. Lokakuussa aion keskittyä lihaskunnon parantamiseen ja suunnittelen tekeväni kolme lihaskuntotreeniä. Lisäksi mulla on jo ikävä spinningin pariin, joten pyrin käymään ainakin yhdesti spinnitunnilla. 


Lokakuun jälkeen aloitan peruskuntokauden. Juoksen niin pitkälle kun voin, kunnes tai jos lunta tulee kunnolla, sitten vaihdan hiihtoon. Toivottavasti mulla vain on aikaa, koska ihan totta, mun syksy näyttää hirveältä kaikkine tentteineen, konsertteineen ja TUTKINTOINEEN. 

Onhan mulla suunnitelmia jo ensi vuoden puolelle. Haluaisin ensi vuonna keskittyä vauhtikestävyyden parantamiseen. Toivon, että voisin kesällä juosta lyhyempiä kisamatkoja semmoisella 4:30 min/km vauhdilla. Haluaisin myös pitkästä pitkästä aikaa juosta kympin nelosella alkavaan aikaan. Ja puolikkaallakin voisin haluta tehdä enkan. Tänä vuonna tykästyin todella siihen matkaan, eikä ennätyksen tekokaan mikään mahdottomuus ole. Itseasiassa musta tuntuu, että olisi helpompi tehdä enkka puolikkaalla kuin kympillä. Eli ensi vuonna ei ole tiedossa kokomaratonia, vaikka aluksi ajattelin, että olisi kiva käydä kerran vuodessa se juoksemassa ja aina jossain eri tapahtumassa. 
Ehkä kuitenkin suurin unelmani olisi juosta 800 metriä lähelle mun enkkaa 2 min 33 s. Se vaatii jo todella kovaa kuntoa ja paljon laadukasta ja oikeanlaista treeniä. En ole varma, onko se ihan vielä ensi vuoden juttu. 800m kilparadoille mulla kuitenkin on ikävä.

Kuva weheartit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti