maanantai 12. syyskuuta 2016

Treenikatsaus viikkoon 36 - viimeistelyviikko maratonille

Viime viikko oli toiseksi viimeinen viikko maratonohjelmasta. Eli lauantaina se koittaa! Maraton!! Mulla on vähän kaksijakoiset mietteet juoksusta. Toisaalta haluan mielessä valmistautua siihen, että mähän juoksen sen alusta loppuun saakka. Toisaalta taas mietin, että taidan jäädä välille. 

Viime viikolla tuli tehtyä vähän kevyempää treeniä. Sykkeet tällä kertaa olivat helposti hallittavissa, vauhti sen sijaan edelleen hukassa. Lisäksi toinen erittäin ikävä asia on taas ilmaantunut, nimittäin penikkakipu. Vasemmassa jalassa liekehtiin pahemmin kuin pitkään aikaan. Joku fiksumpi varmaan jättäisi juoksun välistä, mutta en mä. Katotaan sitten juoksun jälkeen jos kävisin lääkärissä näyttämässä jalkaa, johtuuko kipu vain kireistä lihaksista vai onko takana kenties jotain muuta. 

Huiihuiihuii!!!! 

Huomenna aloitan tankkauksen, siitä yritän saada oman postauksen kirjoitettua keskiviikkona tai torstaina. Jos jollakulla on hyvin vinkkejä siihen liittyen otan kaiken vastaan! 

Viime viikko alkoi perinteestä poiketen kovimmalla treenillä. Aluksi hölkkäsin 15 minuuttia urheilukentälle, jossa tein 4 x 3 minuutin vetoa 3 minuutin palautuksella. Vedot tein pidätellen, etten ihan kaikkeani pistänyt peliin. Vedot menivät näin:
1) 560m, keskisyke 172, vauhti 5:20 min/km.
2) 620m, 171, 4:47 min/km.
3) 660m, 174, 4:32 min/km.
4) 720m, 180, 4:09 min/km. 
Loppuun vielä verkkailin 15 minuuttia kotiin. 

Lisäksi kävin kahdella pk lenkillä. Toinen kestoltaan 40 min ja toinen 75. 

Ma: Lepo.
Ti: Juoksu 53 min / 7,65 km.
Ke: Lepo.
To: Pk 40 min / 5,9 km, keskisyke 151, vauhti 6:49 min/km. Venyttelyä 20 min.
Pe: Lepo.
La: Pk 75 min / 10,6 km, keskisyke 151, vauhti 7:04 min/km.
Su: Kevyttä kävelyä 45 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti