maanantai 2. tammikuuta 2017

Liikuntatavoitteet vuodelta 2016 ja vuodelle 2017

Heii ja oikein hyvää uutta vuotta! 
Melkein meinasin unohtaa, että olin joulukuussa 2015 listannut liikutatavoitteita vuodelle 2016 ja niitä olisikin tarkoitus läpi käydä, onnistuinko vaiko enkö. 

  • Juosta maratonin. [ X ] Check! Oikeastaan se ajatus maratonin juoksemisesta tuli kesällä, mutta ilmeisesti olin haaveillut siitä jo puoli vuotta aiemmin. Tai no, kaippa melkein jokainen juoksua harrastava siitä maratonista haaveilee.
  • Huolehtia enemmän lihashuollosta. [  ] Ty-dyy. Tämä jäi kyllä haaveilun tasolle. On se kumma, miten voi olla niin vaikeaa ottaa kerran viikossa vaikkapa 45 minuuttia, jolloin rullailisi ja venyttelisi kunnolla.
  • Saada enemmän lihasta. [  ] HA!
  • Rikkoa joku enkka. [ X ] Check! Puolimaratonilla parantelin enkkaa kahdestikin. Se olikin ainoa matka, jolla ennätyksen uusiksi pistäminen oli mahdollista. 
  • Osallistua kisoihin aina kun mahdollista.  [ X ] Check! Vuosi 2016 oli todella hyvä juoksuvuosi ja kävin säännöllisesti kisoissa. Kumpa vuosi 2017 olisi samanlainen. Kisaaminen on yksi parhaimpia juttuja juoksuharrastuksessa. 



Tavoitteita vuodelle 2017:  

  • Aloittaa saliharrastus. Salilla käymisen kipinä on nyt mussa herännyt. Olen aina ollut sitä mieltä, että kotitreeni on parasta, se on ilmaista ja helppoa kun ei tarvi lähteä mihinkään. Nyt on kuitenkin salikärpänen puraissut. Nyt täytyisi vaan enää löytää Kokkolasta kiva sali. Sports club olisi mun mieleen, mutta se on kyllä aivan liian kallis opiskelijalle - ainakin mun budjetille. Samalla haaveilen myös jonkin nettivalmennuksen ostamisesta, niin että saisin ohjeet kuinka syödä ja kuinka treenata salilla. 
  • Käydä hierojalla kerran kuussa. Musta tuntuu, että mun jalat tarvisevat säännöllistä hierontaa ympäri vuoden. Nyt olen käynyt ehkä 2-4 kertaa vuodessa. Ei se kyllä riitä, jos säännöllisesti lenkkeilee. Varsinkin pohkeet mulla on sellaiset, että ne kireytyy heti vaikka venyttelen niitä päivittäin. 
  • Tehdä enkka kympin matkalla. Mä niiiiin haaveilen vauhtikestävyyden parantamisesta. Ja siitä että saisin juostua kympin nelosella alkavaan aikaan. Olen sen kerran nuorempana tehnyt, joten miksen siihen nytkin pystyisi. 
  • Käydä aktiivisesti, noin kerran kuukaudessa juoksutapahtumissa. Viime vuonna tämä onnistui. Kisoissa niitä enkkoja tehdään. Ja on se vaan niin huippu fiilis kertakaikkiaan, kun on siellä kisapaikalla ja koko ajan jännitys kihelmöi, ja sitten se lähtölaukaus ja se tuska juoksun aikana ja se kun pääsee maaliin. Parasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti