maanantai 6. helmikuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 5

Viime viikko oli oikein onnistunut treeniviikko, vaikka arkena olin todella väsynyt ja v*ttuuntunut. Torstaina ainoastaan päätin treenin sijasta pitää lepoa. Tällä hetkellä kroppa kyllä vaatii sen yhden täydellisen lepopäivän vaikka suunnitelmissa olisikin vain kotitreeni, jotka ei kuitenkaan kovin rankkoja ole. 



Viikko alkoi taas maanantain kotitreenillä. Liikkeinä liikkuva lankku 3 x 20, punnerrus + vuorikiipeilijä 3 x 30s, mittarimatokävely + sivupidot 3 x 8, jalannosto sivulle 3 x 20 ja yhden jalan penkkikyykky 3 x 15/jalka. 

Tiistaina kävin hölköttelemässä neljä kilsaa. Syke pysyi mukavan matalalla ja eikä vauhtikaan ollut sieltä hitaimmasta päästä tällä kertaa. Muuten tasavauhtista lenkkiä piristi muutama sadan metrin veto, jotka otin lenkin puolivaiheilla.

Keskiviikkona oli taas kotitreenipäivä, liikkeinä oli askelkyykkyhyppy 3 x 30s, rapukävely 3 x 20, bulgarialainen kyykky 3 x 20, helpotettu burbee 2 x 15 ja linkkuveitsi 3 x 10.

Perjantaina kävin hölkkäämässä 8 kilsaa. Tällä kertaa syke oli jonkin verran korkeampi kuin tiistaina, mutta toisaalta reitti oli semi mäkinen. Oli kyllä todella mukavaa  aloittaa viikonloppu kevyellä lenkillä! 

Lauantaina kävin tekemässä vauhtikestävyystreenin. Ensin juoksin 2 kilsaa hieman reilua 5 min/km vauhtia, sitten 2 kilsaa noin 5 min/km vauhtia ja vielä kilsa hieman alle vitosen vauhtia. Jännityksellä odotin tätä treeniä. Edellisen viikon kahden kilsan vedot alle vitosen kilsavauhdilla kummitteli vielä takaraivossa, silloin ajattelin että en kyllä yhtään enempää olisi jaksanut sillä vauhdilla juosta. Yllättävän hyvin tämänkertainen treeni kulki vaikka kyllähän se nyt rankkaa olikin. 

Sunnuntaina olisi ollut tarkoitus hölkkäillä kymppi, mutta koska pakkasta oli muutama aste, päätin lähteä käymään katsomassa latutilanteen. Latu oli kuin olikin hiihdettävässä kunnossa ja tein 10km lenkin kevyesti hiihtäen. 

Ma: Kotitreeni 23 min.
Ti: Hölkkää 4,1 km / 27 min. Keskisyke 143, -vauhti 6:38 min/km. 
Ke: Kotitreeni 23 min.
To: Lepo.
Pe: Hölkkää 8 km / 54 min. Keskisyke 158, -vauhti 6:45 min/km.
La: Juoksu 5 km / 25 min, keskivauhti 5:02 min/km. 
Su: Hiihtoa 10 km / 40min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti