maanantai 20. helmikuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 7

Erittäin hyvä treeniviikko taas takana! 
Maanantaina meillä ei ollut poikkeuksellisesti koulua ollenkaan, joten pääsin käymään seitsemän kilsan lenkillä keskellä päivää. Ja sattuipa olemaan vielä aivan ihanan aurinkoista.

Tiistaina tein 20 minuutin kotitreenin, liikkeinä nopea vuorikiipeilijä 3 x 30s, mittarimatokävely 3 x 30, yhden jalan penkkikyykky 3 x 20/jalka, kirppuhypyt 3 x 8 ja loppuun muutama burbee punnerruksineen ja hyppyineen. 

Keskiviikkona kävin lyhyellä neljän kilsan hölkällä ja välissä juoksin viisi kappaletta noin 100 metrin spurtteja aina sen mukaan miten tie oli sula. Lenkin keskisykkeeksi tuli 135, mutta epäilen, että sykenauha ei ollut oikeassa kohdassa tai jotain, koska mulla ei ikinä oo noin matalia sykkeitä lenkillä.

Torstaina oli lepopäivä. Perjantaina kävin juoksemassa viikon kovimman lenkin. Tavoitteena oli juosta kuusi kilsaa semmosella 5 min/km vauhdilla. Jostain syystä jännitin tätä lenkkiä, tai oikeestaan musta tuntuu että jännitän aina etukäteen näitä kovia lenkkejä. Ihan tyhmää! Noudatan niin orjallisesti mun juoksuohjelmia, että jos en jaksakaan juosta niin pitkästi tai niin kovaa kun mun ohjelmassa sanotaan niin petyn itseeni tai jostain muusta syystä tulee paskafiilis. Vaikka oikeesti ei tarvis tehdä aina kaikkea just niinku sanotaan. Jos tuntuu että tänään ei kulje tai ei jaksa niin suosiolla ja hyvällä omalla tunnolla vaan pitäis sitte tehdä kevyemmin. Pääasiahan on siinä että liikkuu.
No anyway, lenkki meni oikein hyvin. Välillä tosin oli niin uskomattoman liukasta, varsinkin ylä- ja alamäissä että piti hiljaa hipsutella eteenpäin jolloin vauhti tietysti hidastui roimasti. 

Lauantai oli myös lepopäivä ja sunnuntaina kävin juoksemassa viikon pisimmän ja samalla myös kuluneen vuoden pisimmän lenkin, hurjat 10 kilsaa. Sunnuntaina satoi koko päivän lunta eikä teitä tietenkään oltu aurattu joten meno oli tavallista raskaampaa ja vaivalloisempaa kun monen sentin lumipeitteen alla oli liukas jää ja askel lipsui vähän väliä. 

Hyi. Kevät sais tulla jo.

Ma: Hölkkää 7 km / 49 min, keskisyke 156, -vauhti 7:03 min/km
Ti: Kotijumppa 20 min.
Ke: Hölkää 4 km / 27 min, keskisyke 135 (?), -vauhti 6:45 min/km.
To: Lepo.
Pe: Juoksu 6 km / 31 min, keskivauhti 5:08 min/km.
La: Lepo.
Su: Hölkkää 10 km / 68 min, keskisyke 157, -vauhti 6:51 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti