maanantai 13. maaliskuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 10

Viime viikon treenailut alkoi lihaskunnolla. Maanantaina treenasin kotona käsiä ja tiistaina tein paljon pomppuja sisältävän reisi/pakara treenin.Vaikka haluaisin käydä salilla, taidan joutua tyytymään nyt vain kotitreenailuihin taloudellisista syistä. Kolmen lenkin viikkoina pyrin tekemään kaksi lihaskuntoa ja neljän lenkin viikkoina yhden. 

Keskiviikkona kävin kuuden kilsan lenkillä. Myönnän, että lumituiskussa ja lumen peittämillä teillä jolkottelu sai pinnan kiristymään. Juoksu tuntui kaikkea muuta kuin mukavalta. Hammasta purren sai lenkin vääntää loppuun asti. 
Torstai oli perinteisesti lepopäivä.

Perjantaina tein huipun lenkin! Fiilis oli koko lenkin ajan ja jälkeen todella mahtava. Lenkkinä jälleen kuusi kilsaa, tällä kertaa rivakasta. Alkuun juoksin kolme kilsaa semmoista 5:15 min/km vauhtia. Sitä oli kyllä todella vaikea pitää yllä, meinasin koko ajan kiristää vauhtia paljon nopeammaksi. Sitten seuraavat kilometrit pyrin juoksemaan 5:10, 5:05, ja 5:00 min/km. Nuo, ja kovempikin vauhti tuntui kropassa tosi hyvältä eikä ollenkaan liian kovalta. Sykkeethän tietysti oli korkeat ehkä jopa turhankin, mutta hyvä juttu oli just se, että meno tuntui kropassa rennolta. Loi paljon uskoa 25.3 koittavaan vajaan kahdeksan kilsan kisaan.

Kuva weheartit

Lauantai oli taas lepopäivä ja sunnuntaina juoksin viikon toisen mahtavan lenkin, 12 kilsan peruskestävyyshölököttelyn. Aluksi mua vähän tympäsi lähteä juoksemaan, niinku aina kun on tiedossa vähänkään pidempi hidas hölkkä. Lyhyet ja nopeat treenit on enempi se mun juttu. KUITENKIN sunnuntaina ilma oli mitä loistavin ja juoksu kulki niiin maan uskomattoman helposti! Näillä vähän pidemmillä lenkeillä koetan olla vahtimatta sykemittarin lukemia ja juoksen sen sijaan enempi kropan tuntemusten mukaan. Välillä tietysti kurkin paljonko on tullut matkaa ja pysyyhän sykkeet aisoissa. Sunnuntaina 12 kilsaa kului hujauksessa (samalla epätoivoisesti lintuja bongaten) ja edelleen, fiilis katossa.

Ma: Lihaskuntoa kotona käsille 16 min.
Ti: Lihaskuntoa kotona jaloille / pakaroille 17 min.
Ke: Hölkkä 6 km / 42 min, keskisyke 156, -vauhti 7:02 min/km.
To: Lepo.
Pe: Juoksu 6 km / 31 min, keskivauhti 5:10 min/km.
La: Lepo.
Su: Hölkkää 12 km / 1h 21 min, keskisyke 152, -vauhti 6:47 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti