maanantai 6. maaliskuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 9

Viime viikko oli mulla lomaviikko, jolloin liikuttua ja ulkoilta tuli ihan päivittäin. Lenkkipäivinäkin saatoin käydä kahden tunnin lintukuvausreissulla. 

Maanantaina kävin kivalla kuuden kilsan pk-lenkillä. Oli ihanan rentouttavaa päästä juoksemaan kotimaisemiin. Harvemmin kaupungissa juostuista lenkeistä voi sanoa, että ne olivat rentouttavia. Mutta maalla kun saa juosta hiljaisilla teillä kivoissa maisemissa niin kyllähän mieli ja kroppa lepää.

Tiistaina kävin ohjatussa kuntopiirissä kuntosalilla. Mulle tuo jumppa ei ehkä ollut raskaimmasta päästä, erilaisia pisteitä oli kymmenen, jokaista liikettä tehtiin vain 30 sekuntia ja kierroksia oli kolme.

Keskiviikkona kävin neljän kilsan hölkällä, jota piristivät viisi sadan metrin spurttia. Tällä lenkillä ei oikein noiden vetojen jälkeen syke tahtonut laskea, mikä näkyy korkeahkona keskisykkeenä, 159.


Torstaina kävin hierojalla hierotuttamassa pohkeet, selän ja niska-hartiaseutua. Teki kyllä gutaa! Koitan ainakin tämän vuoden ajan käydä kerran kuussa hierojalla. Kyllähän siihen vuoden mittaan palaa rahaa, mutta on se vaan niin tärkeä osa kehonhuoltoa.

Perjantaina tein vauhtileikittelylenkin. Pari kilsaa eka verkkaillen, sitten kolme settiä eri mittaisia vetoja, 45 s, 30 s ja 15 s. Jokaisen vedon jälkeen palauttelin 2 minuuttia hölkäten. Siinä ajassa kerkesi syke hyvin laskea. Loppuverkkoja en kunnolla kerennyt tehdä kun tuli kiire lähteä ulos syömään. Kilsoja tälle lenkille kertyi 5,8.

Lauantaina oli ihan kunnon lepopäivä. Sunnuntaina kävin hölkkäämässä tahkean 8 kilsan lenkin.

Ma: Hölkkää 6 km / 40 min, keskisyke 153, -vauhti 6:38 min/km.
Ti: Kuntopiiri 40 min.
Ke: Hölkkää 4 km / 27 min, keskisyke 159, -vauhti 6:43 min/km.
To: Hieronta ja lepo.
Pe: Vauhtileikittely 5,8 km / 37 min.
La: Lepo.
Su: Hölkkää 8 km / 56 min, keskisyke 156, -vauhti 6:59 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti