torstai 13. huhtikuuta 2017

Neljä viikkoa Kokkola City Runiin

Yhteistyössä Takomorunners ja Kokkola city run.
Olen täällä saattanutkin mainita kevään päätavoitteni olevan 12.5 juostava Kokkola City Run ja siellä olisi tarkoitus yrittää tehdä kympillä ennätysjuoksu. Virallista ennätysaikaa mulla ei tuolta matkalta ole, mutta ennätykseen vaadin itseltäni 50 minuutin alitusta. 

Sain yhteistyönä Takomorunnersilta osallistumisen KCR:lle. Olin viime vuonna juoksemassa city runilla puolikkaan ja tein siellä silloisen ennätykseni. Postauksen siitä löydät tästä. Tällä kertaa reittiä on uusittu ja matkoja hieman muutettu. Uutena matkana on tosiaan tuo kymppi ja seitsemän kilsan matka lyhenee kuuteen, jonka voi kulkea juosten tai kävellen, ajanotolla tai ilman. Puolimaratonkin on edelleen mahdollista juosta. KCR on kyllä kiva juoksutapahtuma. Ison tapahtuman tunnelmaa pienessä kaupungissa.
Tuon kympin reitin olen käynyt pari kertaa juoksemassa ja se on kyllä tosi kiva ja tasainen. Löytyy asuntomessualuetta, Suntin vartta, venemajoja ja meren rantaa, asfalttia sekä hiekkatietä. Kunnon maisemareitti! Ennätyksen yrittämiseen maantiekymppi olisi varmasti parempi, mutta aion silti sitä ennätystä lähteä metsästämään.

Tässä siis viime vuoden KCR t-paita

Treenit ovat kulkeneet hyvin ja kuntokin on ottanut harppauksia eteenpäin. Olen juossut nyt 3-4 lenkkiä viikossa. Aika lyhyitä lenkkejä, 4-6 km, olen tehnyt yleisemmin. Viikkoon olen mahduttanut yhden vk-treenin, joka on ollut tasavauhtinen kova 5-6 km tai kilsan vetoja. Lisäksi yksi 10-13 km mittainen kevyt lenkki. Sen pidempiä lenkkejä ei oikeastaan kympille treenatessa tarvitsekaan tehdä. 
Itseltä kyllä pitäisi uskoa siihen ennätyksen tekemiseen löytyä. Jos ei nyt toukokuussa niin kyllä se myöhemmin tänä vuonna tulee. Maaliskuun lopussa juoksin 7,9 kilsaa keskivauhdilla 4:44 min/km ja se oli kyllä todella hyvä näyttö kymppiä varten. Kunhan tässä nyt vain terveenä pysyisi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti