tiistai 4. huhtikuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 13

Viime viikolla olin iltaisin jotenkin kumman väsynyt, liekö jotain kevätväsymystä ilmassa. Tällä hetkellä ainakin tuntuu, että kaikki motivaatio opiskeluun on kadonnut. Kuukauden vielä kun jaksaisi käydä koulussa niin sitte saisi hetkeksi hengähtää.

Sen verta jaksoin kuitenkin liikkua, että kävin kolmella lenkillä, tein mäkivetotreenin ja yhden pitkän lihaskuntotreenin. Tiistaina hölkkäilin 5 kilsaa, lenkin puolessa välissä tein 5 x 100 metrin vetoa. 
Keskiviikkona oli vuorossa 6 kilsan pk-hölköttely. 
Eniten odottamani treeni oli mäkivetotreeni. En ennen ole kovinkaan usein mäkivetoja tehnyt vaikka tiedänkin niiden olevan tehokkaita. Verkat tein jalkoja säästääkseni pyöräillen, pari kilsaa pyöräilin tuonne Kaustariin Köykärinmäelle. Mäki oli kuitenkin vielä jäässä joten jouduin tehdä vedot ihan tiellä. Mäki jota juoksin olisi voinut olla pitempi ja jyrkempi mutta eipä voi mitään että maa on vielä jäässä. Tein 8 x 30 sekunnin vetoja ja palauttelin kävellen alas 90 sekkaa. Eipä tuo treeni kovinkaan raskaalta tuntunut varsinkaan kun tein verkat pyöräillen. 

Lauantaina oli hirveä ilma koko päivän ja silloin teinkin tavallista pidemmän lihaskuntotreenin kotona keskivartalolle ja jaloille. Jalkatreeniosuus sisälsi hyppyjä jotka nostivat sykettä mukavasti. Yleensä mun lihaskuntotreenit on  ihan lyhyitä 20 minsan mittaisia joten oli ihan kivaa vaihtelua tehdä tuplasti pidempi treeni. 

Sunnuntaina surkea ilma jatkui, mutta en halunnut jättää lenkkiä tekemättä. Juoksu tuntui kyllä todella tympeältä, suurimmaksi osaksi sään takia, lisäksi oli kuuma, talvijuoksukengät tuntuivat painavilta, ärsytti, juoksuasento ei tuntunut mukavalta ja mitä kaikkea. Lenkin loppupuolella onneksi helpotti ja lenkin jälkeen oli hyvä fiilis. 


Ma: Lepo.
Ti: Lenkki 5 km / 32 min, keskisyke 155, -vauhti 6:19 min/km.
Ke: Lenkki 6 km / 39 min, keskisyke 142, -vauhti 6:28 min/km.
To: Lepo.
Pe: Mäkivetotreeni verkkoineen 48 min.
La: Lihaskuntotreeni kotona 45 min.
Su: Lenkki 10 km / 67 min, keskisyke 157, -vauhti 6:41 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti