maanantai 10. huhtikuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 14 - palauttava viikko

Viime viikon ei ollut tarkoitus olla kevyt liikunnan kannalta. Tarkoitus oli tehdä neljä lenkkiä, joista yksi kova vetotreeni ja yksi hieman pidempi sekä 1-2 lihaskuntotreeniä. Kuitenkin päädyin päästäämään irti orjallisesta treeniohjelman noudattamisesta ja kuuntelemaan kehoa. 

Aloitin viikon maanantaina käsille tehdyllä lihaskuntotreenillä.
Tiistaina kävin reilun neljän kilsan hölkällä, puolessa välissä lenkkiä tein 5 x 15 sekunnin ylämäkivetoja, sanotaanko 90 %:n teholla. Eli ei aivan täysiä mutta kovaa kummiskin.
Keskiviikkona kävin keskellä päivää (yleensä juoksen siis iltaisin koulun jälkeen) kuuden kilsan peruslenkillä. Sykkeet olivat tavallista korkeammalla, joten niitä sai tarkkailla tiuhaan. 

Torstaina oli suunniteltu lepopäivä. Perjantaina oli tarkoitus tehdä kotitreeni, mutta sepä sitten jäi. Oli niin hyvä ilma, että lähdin pariksi tunniksi ulos Pokettaan sekä kuvaamaan lintuja. Oli hyvä reissu, vaikka piti soittaa ukko hakemaan mut kotiin kun alkoi tulla niin kylmä. Ulkoilun jälkeen piti lähteä kauppaan, tehdä ruokaa, syödä ja loppu ilta meniki sitten herkutellessa, hehhe! 
Lauantaina oli tarkoitus tehdä vetotreeni, mutta sekin jäi tekemättä. Oli taas huippu ilma, niin lähdettiin ukon kanssa Elbaan lintubongausretkelle. Retkellä tulikin vietettyä kolme tuntia ja nähtiin vaikka mitä lintuja. Ulkoilun jälkeen iski vaan aivan uskomaton väsymys. Siis huhhuh, hyvä kun jaksoi kaupassa käydä ja sielläkin meinasi pystyyn nukahtaa. En muista milloin olisin viimeksi ollut noin väsynyt. En edes iltaisin ole niin väsynyt. Koitin päikkäreitäkin nukkua mutta ei niistä tullut mitään. Jouduin sitten jättämään lenkin tekemättä. 

Sunnuntaina osallistuin Takomorunnersin järjestämälle yhteislenkille täällä Kokkolassa. Onneksi lähdin vaikka sää näytti aluksi tosi huonolta, oli nimittäin todella mukavaa juosta hyvällä porukalla! Juoksu on mulle semmonen kiva oma harrastus, kun juoksee yksin saa päättää vauhdin, kuinka pitkän ja minkätyyppisen lenkin tekee, missä juoksee jnejne. Mutta kyllä oli vaan virkistävää juosta porukassa jutellen ja juosta jonkun muun suunnittelemaa lenkkiä. Juostiin tai oikeastaa hölkkäiltiin tosi hitaasi vajaa kymppi. Oli hyvä, että mentiin hitaasti, niin tuli varmasti tehtyä tarpeeksi rauhallinen pk-lenkki. Loppuun vielä juostiin neljä kilsaa kovempaa eli yhteensä 14 km. Aivan täyden kympin treeni. 


Ma: Lihaskuntotreeni käsille 17 min.
Ti: Hölkkä 4,3 km / 29 min, väissä 5 x 15s ylämäkivetoja. Keskisyke 154, -vauhti 6:43 min/km.
Ke: Hölkkä 6 km / 40 min. Keskisyke 154, -vauhti 6:42 min/km.
To-la: lepoa ja kevyttä ulkoilua.
Su: Hölkkä 14 km / 1 h 43 min, keskisyke 143, -vauhti 7:21 min/km.

2 kommenttia:

  1. Tosi kiva kun lähdit mukaan lenkille! :) Tsemppiä kevään juoksuihin ja törmäillään ehkä Cityrunilla mikäli ei sitä ennen Takomorunnersin yhteislenkit osu sopivasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja samoin hyviä juoksukilometrejä sinnekin! Toivottavasti törmäillään jossain vaiheessa :D

      Poista