keskiviikko 3. toukokuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 17

Jälleen kerran hyvä juoksuviikko takana. Tälläkään kertaa ei tullut muuta liikuntaa harrastettua juoksun lisäksi, joten siinä olisin voinut parantaa. Lisäksi yksi juoksulenkki meinasi jäädä tekemättä huonon sään ja viikonlopun kiireiden takia, mutta senkin sain vältettyä juoksemalla kaksi lenkkiä yhden päivän aikana. 

Treeniviikko alkoi maanantaina lyhyellä 4,3 kilsan lenkillä. Ensin juoksin 2 kilsaa pitkän mäen luo ja tein ylämäkeen viisi 15 sekunnin vetoa, palautuksena hölkkä alas ja hetimiten uutta vetoa putkeen. Vetojen jälkeen vielä pari kilsaa takaisin kotiin. 4,3 km / 29 min, keskisyke 155, -vauhti 6:40 min/km.

Keskiviikkona olisi ollut viikon toinen lenkki tiedossa, mutta oli niiiin järkyttävä ilma että päätin siirtää lenkin torstaille. Noh, torstaina mun koulu loppui kuudelta ja päätinkin sen jälkeen jäädä katsomaan meidän koulun Taikahuilu-prokkiksen kenraalin ja se kesti melkein kolme tuntia. Yhdeksän aikaan en lähde enää lenkille. 
Jotenka perjantaina täytyi tehdä sekä aamulenkki että iltalenkki. Mä yleensä ikinä en juokse aamulenkkejä enkä tämän jälkeenkään tule niitä juoksemaan. Ei vain oo mun juttu, ihan hirveetä! Lähdin tekemään lenkkiä puoli kymmeneltä ja vaikka olin ollut hereillä ehkä noin pari tuntia, ei juoksusta meinannut tulla mitään. Parin lumisateisen päivän jälkeen laiton jalkaan talvilenkkarit ja ne tuntui niin paljon raskaammilta ja kömpelömmiltä kuin tämän hetkiset lenkkikengät. Jalatkin tuntuivat lyijynraskailta jo valmiiksi. Voimia vei jo pelkkä silmien auki pitäminen  ja vaikka syke pysyi matalalla, tuntui juoksu 100 x raskaammalta kuin normaalisti. Tarkoituksena oli hölkätä 6 kilsaa, mutta jo kolmen kilsan jälkeen olin valmis lopettamaan. Jotenkin jaksoin vielä kilometrin räpistellä mutta sen jälkeen oli pakko heittää kävelyksi. Viimeiset pari kilsaa lähinnä kävelin mutta joitain pätkiä hölkkäilin. 6 km / 45 min, keskisyke 135, -vauhti 7:29 min/km.

Kuva Weheartit

Iltalenkki sujui onneksi vanhaan malliin. Alkulämpäksi kilsa hölkkää ja sen jälkeen 3 x 1km vetoja vauhdeilla 4:35 min/km, 4:27 min/km ja 4:22 min/km. Vetojen välissä 3 minuutin palauttelua. Loppuverkkaa vielä 1 km. 5,2 km / 36 min. 

Lauantaina hölkkäilin puolentoista tunnin pitkiksen, 14 km. Juoksu kulki ihan hyvin, mutta aika usein joutui vilkuilemaan kelloa että millon se 14 kilsaa tulee täyteen. Viime vuonna maratonille treenatessa aloin jollain tapaa tykätä pitkistä, yli 20 kilsan lenkeistä, mutta nähtävästi tunteet ovat taas viilenneet pidempiä lenkkejä kohtaan. Juoksun jälkeen käytiin vielä kevyellä reilun kymmen kilsan vappupyöräilyllä. 14 km / 90 min, keskisyke 152, -vauhti 6:26 min/km. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti