maanantai 3. heinäkuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 26

Juhannusviikolta ei ole tullut treenikatsausta, sillä silloin tein vain kaksi kevyttä lenkkiä, joiden jälkeen olinkin mahataudin kourissa. 
Viime keskiviikkona katkaisin viikon kestäneen juoksu- ja liikuntatauon ja kävin kevyellä puolen tunnin hölkällä. Aluksi vähän jännitin kuinka paljon pk-vauhdit kerkesivät tippua viikon liikkumattomuuden takia ja toisaalta kuinka korkeat sykkeet olisivat. Lopulta sykkeet olivatkin melko matalat eikä vauhtikaan ollut huonoimmasta päästä. Jalat vain tuntuivat aivan lihaksettomilta. Niistä oli aivan puhti pois ja tosiaan oli semmoinen tunne, että kaikki lihakset olisivat surkastuneet pois. Tällä lenkillä päätin, että on parempi jättää lauantaina häämöttävä kisa pois kun en varmasti saisi pidettyä hyvää vauhtia kovin pitkään yllä.

Perjantaina kävin juoksemassa kevyet 40 minuuttia kahdeksalta aamulla. Juoksu tuntui vielä aika samanlaiselta kuin keskiviikkonakin, tosin mulla ainakin aamulenkit tuntuu muutenkin tosi paljon raskaammilta. 

Lauantaina lähdin helteeseen tekemään kovaa lenkkiä. Tällöin juoksu jo tuntui normaalilta, tosin syke oli normaalia korkeammalla mutta ehkä se johtui kuumasta ilmasta ja auringon paahteesta (?). Verkkasin alkuun 15 minuuttia / 2,3 km. Sen jälkeen 5 kilometriä kovempaa, tarkoituksena pitää syke 170 - 185 välillä. Kovempi vauhti tuntui yllättävän hyvältä eikä ollut vaikeuksia pitää sitä yllä. Vitosen pätkän keskivauhti oli 5:08 min/km ja keskisyke 181. Ennen loppuverkkaa jäin hetkeksi varjoon tasoittamaan hengitystä. Syke kuitenkin pysyi aika korkealla myös jäähdyttelyhölkässä, hölkkäsin 15 min / 2,1 km. Yhteensä kilsoja kertyi siis 9,4 ja aikaa kului 56 min. Sinänsä harmitti, että en lähtenyt kisoihin, kun tuo kovempi vauhti ei näyttänyt tuottavan ongelmia. Kun vielä jälkeenpäin tarkastelin tuloksia, niin olisin varmasti pärjännyt hyvin kisoissa :(

Sunnuntaina ulkoilin kevyesti pari tuntia ja illemmalla pitkästä pitkästä aikaa tein kotitreenin. Siitä on varmaan kuukausi aikaa kun olen viimeksi tehnyt lihaskuntoa. Sen kyllä huomasi, olin aivan poikki 25 minuutin jälkeen eikä punnerrukset ja burbeet kulkeneet vanhaan malliin vaan jo muutaman toiston jälkeen puuskutti. Asiaa ei auttanut yhtään että kämppä oli kuuma kuin sauna ja pelkkä paikallaan seisominen hikoilutti. Tein aivan perusliikkeitä, punnerruksia, yhden jalan kyykkyä, ojentajapunnerruksia, vinottaisia vatsarutistuksia, burbeita ja lankkua. Täytyy kyllä nyt saada edes yksi lihaskuntotreeni mahdutettua viikkoon. 

Menin myös tuossa tilaamaan Yogaian kolmeksi kuukaudeksi kun sai puoleen hintaan ja sieltä on tullut tehtyä pilatesta, joogaa, venyttelyä ja meditaatiota melkein joka ilta. Aivan parasta! Yleensä aina jumitun niihin samoihin venytyksiin, mutta tämän avulla tulee tehtyä aivan uudenlaisia liikkeitä ja kehonhuoltoa muutenkin enemmän ja monipuolisemmin, tykkään. 


Ma-ti: Lepoa.
Ke: Juoksu 30 min / 4,5 km. Keskisyke 142, -vauhti 6:36 min/km.
To: Lepo.
Pe: Juoksu 40 min / 6,2 km. Keskisyke 152, -vauhti 6:26 min/km.
La: Juoksu 9,4 km / 56 min.
Su: Kevyttä ulkoilua pari tuntia, lihaskuntotreeni 25 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti