maanantai 10. heinäkuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 27

Viime viikolla pääsin taas kunnolla treenaamisen makuun. Lauantaina juoksin myös vuoden toisen puolikkaan. Ajattelin puolikkaan menevän huonommin kuin aiemmin Vieskamaratonilla, sillä sen jälkeen en päässyt kunnolla treenaamaan. Vieskamaratonin jälkeen aloitin kevyesti, mutta sitten iskikin mahatauti ja jouduin olemaan viikon juoksematta. Tauon jälkeen tein kevyen viikon ja viime viikko oli taas normaali treeniviikko. Siksi olinkin todella yllättynyt, että paransin ennätystäni lauantaina. 

Maanantaina juoksin 44 minuutin peruskestävyyslenkin. Syke oli ehkä aavistuksen korkeampi mitä tavallisesti. Mulla oli myös vähän nuhainen olo illalla.

Päätin viikonloppuna häämöttävästä puolimaratonista huolimatta tehdä kovan treenin. Tiistaina juoksin viisi kilsan vetoa, eivätkä nekään sujuneet aivan vanhaan malliin. Juoksin lämmittelyksi 15 min / 2,3 km. Jokaisen vedon jälkeen jäähdyttelin 3 minuuttia. Jäähdyttelyssä en muuten hölkkäile vaan joko seisoskelen ja ravistelen ja venyttelen jalkoja tai kävelen hitaasti edestakaisin. Kolme ekaa vetoa halusin tehdä syke 170-180 välissä ja kahdella viimeisellä annoin nousta yli 180. Vedot kulkivat:
1) 4min 34s, keskisyke 170
2) 4min 34s, keskisyke 171
3) 4min 37s, keskisyke 172
4) 4min 20s, keskisyke 179
5) 4 min 17s, keskisyke 179.
Jäähdyttelyhölkkää jälleen 15 min / 2,3 km. Kokonaisuudessaan lenkki kesti 67 min ja matkaa kertyi 10,3km.

Keskiviikko ja torstai oli lepoa. Perjantaina kävin illalla hölkkäämässä 41 min / 6,2 km. 
Lauantaina olikin kisat, joista enemmän edellisessä postauksessa.



Ma: Juoksu 44 min / 6,6 km. Keskisyke 152, -vauhti 6:43 min/km.
Ti: Juoksu 67 min / 10,3km.
Ke - to: Lepo.
Pe: Juoksu 41 min / 6,2 km, keskisyke 153, -vauhti 6:36 min/km.
La: Puolimaraton 1h 50 min, alkuverkka 2,5 km.
Su: Lepo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti